Komplexný pohľad na francúzske vydavateľstvo.
Ubisoft si asi nemôže povedať, že má za sebou veľmi úspešné obdobie. Francúzske vydavateľstvo dokonca čelilo v minulom roku dosť veľkým finančným problémom a výsledkom toho bola snaha zredukovať počet zamestnancov. Nakoniec sa tak udialo v novembri 2023, kedy prišlo o prácu 124 ľudí. Zdroje webu Insider-Gaming, ktoré komplexne opísali problémy vydavateľstva však naznačujú, že v tomto roku prídu ďalšie škrty.
Inside Ubisoft – From Low Morale To Internal Tensions https://t.co/t9OG4qoNiL
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) January 30, 2024
Dôvod? Manažment Ubisoftu je podľa nich skupinou ľudí, ktorá sa neustále snaží naháňať trendy, čoho výsledkom je nezmyselné mrhanie zdrojmi a slabé finančné výsledky. Podľa týchto zdrojov mal Ubisoft medzi rokmi 2021-2022 vo vývoji rovno tucet Battle Royale hier, pričom veľké množstvo z ich nikdy neuzrie svetlo sveta. Jednou z nich bola napríklad hra Ghost Recon: Frontline, ktorá bola zrušená v lete 2022.
V súčasnosti má manažment Ubisoftu v hľadáčiku žáner extrakčných strieľačiek a to vďaka trom hrám – The Division Heartland, Project Maverick (Far Cry hra s plánovaným vydaním v roku 2025) a zatiaľ neohlásená nová herná značka zasadená do obdobia 2. svetovej vojny s plánovaným vydaním v rokoch 2026 – 2027. Ktovie, či v tej dobe ešte niekto bude mať záujem o tento žáner a či opäť nepôjde o prípad, kedy Ubisoft pricestuje na párty v čase, keď sa už párty končí.
Katastrofálny manažment
Konštantnou témou článku je manažment spoločnosti Ubisoft, ktorý je priamym dôvodom, prečo je na tom vydavateľstvo tak, ako v súčasnosti je. Príkladom je hra Skull & Bones, ktorá by mala vo februári konečne prísť na trh – po šiestich verejných odkladoch a takmer dekáde vo vývoji. Podľa odhadov zamestnancov Ubisoftu rozpočet hry presahuje 200 miliónov dolárov, čo je priamym dôsledkom nekonečného vývojového cyklu a neočakáva sa, že hra niekedy túto sumu vráti späť do pokladničky vydavateľstva. Zdroje Ubisoftu pripisujú problematický vývoj hry „manažérom túžiacim po moci, ktorí sa snažili pozdvihnúť svoju kariéru. Neustále zmeny vízie vytvárali prehnitú atmosféru, pričom niektorí vývojári boli zmätení z toho, čo mali robiť na dennej báze. Niektoré dni som tam len sedel a pozeral videá na YouTube,“ povedal jeden z bývalých zamestnancov, ktorý pracoval na projekte.
Skull & Bones však nie je jediným projektom. Beyond Good and Evil 2 je vo vývoji už takmer 15 rokov bez vidiny hotového produktu a aj free-to-play hra xDefiant bola už niekoľkokrát odložená.
Neúspechy hier?
Posledné hry Ubisoftu sú mixom úspechov a neúspechov, čo neprispieva stabilite spoločnosti. Na jednej strane je Assassin’s Creed Mirage, ktorý podľa informácií zamestnancov Ubisoftu presiahol 5 miliónov hráčov s tržbami vo výške 250 miliónov dolárov. Na druhej strane spektra je decembrový Avatar: Frontiers of Pandora. Hra bola vo vývoji od roku 2017 a pôvodne mala prísť na trh v čase vydania filmu The Way of Water, no musela byť odložená a na trh prišla bez marketingovej podpory filmu o rok neskôr. Výsledkom toho je „iba“ 1,9 milióna hráčov a tržby vo výške 133 miliónov dolárov, čo je masívny prepad oproti minulým hrám štúdia Massive (The Division a The Division 2). Zatiaľ sa nedarí ani hre Prince of Persia: The Lost Crown. Tá údajne prilákala 300 tisíc hráčov a zarobila 15 miliónov dolárov.
Ubisoft čaká zlomové obdobie?
Zdroje z prostredia Ubisoftu však naznačili, že spoločnosť čaká relatívne silná ponuka hier v najbližších rokoch a práve kvalitné a dobre predávané hry by mohli dostať túto spoločnosť zo súčasných problémov.
Podľa zdrojov by sme sa v tomto roku mali dočkať dvoch veľkých hier. V prvej polovici roka by to mal byť Star Wars Outlaws a v druhej polovici by sme sa mali dočkať hry Assassin’s Creed Codename Red. Pre roky 2025 by to mal byť nový Ghost Recon (Project Over), ktorý sa odohráva počas fiktívneho konfliktu Naiman War, dvojica Far Cry hier (štandardné pokračovanie Project Blackbird a extrakčná strieľačka Project Maverick) a dvojica Assassin’s Creed hier (Project Hexe a Project Invictus). K tomu by mal pribudnúť aj remake Splinter Cell. Dokonca sa potvrdili špekulácie, že Ubisoft chystá remake Assassin’s Creed Black Flag, ktorý má označenie Project Obsidian a ďalšie Assassin’s Creed hry.