Prezradili to samotní vývojári.
The Day Before bude naveky zapísaný ako jedno z najbizarnejších herných vydaní v histórii. Vývoj hry totiž od začiatku sprevádzali pochybnosti a celé to smrdelo na míle ďaleko. A obavy sa potvrdili po vydaní, kedy k hráčom bola dodaná hra, ktorá ani zďaleka nepripomínala to, čo bolo sľubované. A tak skončila nie len hra ale aj samotné štúdio Fntastic, ktoré však ešte minulý mesiac vydalo posledné „kopnutie si“ do verejnosti.
Prečítajte si tiež
Tvorcovia The Day Before pripísali neúspech hry „hate kampani bloggerov“
V zákulisí však išlo o ešte väčšiu katastrofu. To, že Fntastic používalo pri vývoji neplatených dobrovoľníkov bola známa vec. Nemecké weby Game Two a GameStar však vyspovedali 16 bývalých zamestnancov štúdia a králičia nora nemá dna.
Podľa dvoch zdrojov Game Two bol vývoj hry „megalomanský chaos,“ nakoľko záber a žáner hry sa menili podľa želania zakladateľov štúdia. Podľa toho, akú hru si bratia Gotovstevi v daný mesiac zahrali, upravili svoje požiadavky vývojárom a chceli do hry zapracovať konkrétne funkcie a možnosti. Hra tak bola niekoľkokrát plne prekopaná, aby zakomponovala vplyvy hier ako GTA Online, Hogwarts Legacy či Baldur’s Gate 3. Jeden z vývojárov si spomenul na situáciu, kedy mala hra mať temné a ponurné mesto, no to sa zmenilo po tom, ako si zakladatelia štúdia zahrali hru Marvel’s Spider-Man.
Vývojári napríklad netušili, že hra má byť MMO, čo bolo jasne prezentované vo forme trailerov. Čiže efektívne sa tejto skutočnosti dozvedeli vtedy, kedy aj hráči – prostredníctvom traileru: „Nikto z nášho tímu nevie, prečo to nazvali MMO,“ vysvetlil bývalý vývojár. „Vždy to bola strieľačka z pohľadu tretej osoby s niektorými kooperatívnymi mechanikami. Nebola implementovaná ani jedna RPG mechanika – skilly boli nápad a boli vo fáze prototypu, ale nič viac.“
„Spoločnosť Fntastic údajne využívala veľké množstvo mladých, neskúsených pracovníkov z domovského Jakutska, ako aj z iných krajín bývalého ZSSR, napríklad z Kazachstanu a Arménska. Inými slovami, pracovníci, ktorí nemali iné možnosti. Zdroje uvádzajú, že bolo veľa „dobrovoľných“ nezaplatených nadčasov a mesiace krízy – jeden z nich hovorí, že „sa ocitol v situácii, keď prosil o niekoľkohodinovú prestávku, len aby si našiel čas na sprchu alebo jedlo.“
A aby toho nebolo málo, tak zakladatelia dokonca zamestnancov pokutovali za to, keď dodali prácu pod štandardom. Jeden tak musel zaplatiť pokutu 1930$ za zlé nahrávky dabingových hercov. V ďalšom príklade bol jeden z testerov prepustený po tom, čo zakladatelia našli v hre bug. A vyhadzov hrozil prakticky každému, kto otvorene nesúhlasil so zakladateľmi alebo sa príliš sťažoval.
A samotní zakladatelia? Po tých sa v čase vydania hry zľahla zem a zamestnanci nevedeli, kde sa nachádzajú. V kontakte s nimi boli iba cez Microsoft Teams, kde im oznámili, že štúdio sa zatvára.
Viac však už v samotnom dokumente, ktorý je síce po nemecky, no anglické titulky sú k dispozícii.