Charakteristika je však iná…
Slovné spojenie „live service“ je v dnešnej dobe používané takmer ako nadávka, no vydavatelia vidia v tomto segmente zlatú baňu a tak tlačia štúdiá týmto smerom. Dokazuje to aj anketa Griffin Gaming Partners, ktorý u 537 herných štúdií po celom svete zisťovali, aký je ich vzťah k live service hrám.
A výsledky sú priam šokujúce. Až 95% opýtaných štúdií potvrdilo, že vyvíja alebo udržiava live service hru, pričom až 66% opýtaných sa zhodlo, že live service hry sú nutné pre dlhodobý úspech hry.
Problém je však s definíciou live service hry. V ankete je „live service“ hra definovaná ako každá hra, ktorá má plánované regulárne aktualizácie po vydaní. Čiže do tejto kategórie v rovine teórie spadajú nie len štandardné live service hry ako Apex Legends, Destiny 2 či Diablo 4, ale aj hry ako No Man’s Sky alebo Cyberpunk 2077, ktoré síce nemajú implementovanú žiadnu dodatočnú monetizáciu, no prinášajú pravidelné aktualizácie.
Anketou sa taktiež zistilo, že live service projekty majú oveľa dlhšiu hernú produkciu. Zatiaľ čo produkcia „štandardnej“ hry trvá dva až tri roky, tak pri live service projektoch je to až 5 rokov: „Viacročný vývoj hier tvorí výrobné procesy, ktorých cieľom je dosiahnuť niekoľko kľúčových míľnikov v podstate vodopádovým procesom. Produkcia v živých službách je však neustálym stavom plánovania a upravovania parametrov hry s cieľom zlepšiť zážitok hráčov a zároveň navrhovať a nasadzovať nové funkcie, ktoré pridávajú hráčom novú hodnotu.“
Správa taktiež konštatuje, že kľúčom pre live service hry do budúcnosti je vydávať nový obsah rýchlejšie: „Tímy živých služieb v celom odvetví uviedli, že ich ideálne výrobné plány sú týždenné až dvojtýždňové pre živé operácie a dvojtýždňové až mesačné pre aktualizácie herného obsahu. V kontexte vývoja hier, ktorý zvyčajne trvá niekoľko rokov, sa výrobné harmonogramy živých služieb pohybujú závratnou rýchlosťou.“