Zatiaľ…
Microsoft včera oficiálne ohlásil príchod štyroch hier na PlayStation a Nintendo a aj keď šéf Microsoft Gaming Phil Spencer tieto hry konkrétne nepomenoval, tak už prakticky vieme, že ide o Hi-Fi Rush, Sea of Thieves, Pentiment a Grounded.
Spencer však počas podcastu prezradil aj to, že podľa jeho názoru budú exkluzivity viazané na jednu „škatuľu“ v budúcnosti čoraz menej častým zjavom za čo môže rast nákladov na tvorbu AAA hier a taktiež aj konzolový trh, ktorý odmieta rásť.
Napriek tomu však v rozhovore pre Game File povedal, že v súčasnosti neočakáva na Xbox konzolách Nintendo a PlayStation hry, aj keď by ich tam osobne privítal: „Toto pre mňa nie je nejaký výmenný systém,“ vysvetlil Spencer. „Robíme to pre lepšie podnikanie Xboxu.“
„Keď sa pozriem na hru ako Helldivers 2 – a je to skvelá hra, chválim tím, ktorý ju dodáva na PC a PlayStation – no nie som si celkom istý, komu v tomto odvetví pomôže, keď nebude na Xboxe,“ povedal. „Ale ja to chápem. V konzolových hrách je dedičstvo, ktorému prospejeme tým, že budeme hry vydáva, no nebudeme ich vydávať na iných zariadeniach. Robíme to isté.“
„Povedal by som, že dodávať viac hier na viac miest a sprístupniť ich väčšiemu počtu ľudí je dobrá súčasť herného biznisu.“
Počas tohto týždňovej prezentácie finančných výsledkov Sony prezradil nový šéf PlayStation Hiroki Totoki, že PlayStation divízia musí zvýšiť svoju ziskovosť a to nie len urýchlením svoje PC stratégie, ale aj „rozrastaním first-party hier multiplatformovo.“
Spencer však dodal, že kľúčom ku všetkému je rast Xbox biznisu. Ak by Microsoft počas nasledujúcich mesiacov zistil, že vydávanie Xbox hier na PlayStation a Nintendo konzolách neprinesie rast, ale naopak zmenšenie Xbox biznisu, tak sa môže pokojne stať, že táto štvorica bude tvoriť jediné hry, ktoré sa na konkurenčných konzolách objavia: „Chcem sa dozvedieť o našom partnerstve s inými platformami. Dozviem sa, čo sa deje s našimi hráčmi. Myslím si, že to prospeje hrám, ktoré tam dávame, a to je pre nás dobré, a ak môžeme využiť iné platformy, ktoré majú hráčov, a možno niektorí z týchto hráčov nechcú hrať na PC a nechcú hrať na Xboxe, a to nám môže pomôcť rozvíjať naše podnikanie, myslím si, že je to skvelé. Ak je čistým výsledkom to, že vydávanie týchto hier je pre platformu Xbox škodlivé a snaží sa obmedziť náš rast, potom budeme musieť dôkladnejšie premýšľať o tom, ako tieto iné platformy podporíme.“