Jakub Dvorský zo štúdia Amanita design na festivale GameCityNights odhalil tri nové hry a zároveň uviedol, že Machinarium sa dostane na PSN.
Vyjadril sa, že Machinarium príde na PSN neskôr tento rok, avšak na XBLA by nemalo vyjsť vôbec. Ohľadom portovania na konzole povedal: "Je oveľa ľahšie vytvoriť hru pre PC a MAC. Priniesť ju však na konzole je veľa ťažkej práce a veľa doťahovania sa so spoločnosťami." Zároveň dodal, že Machinarium vydajú aj na tablety.
"Boli sme odmietnutý Microsoftom keď sme žiadali o vydanie na Xboxe. Nemali záujem, lebo hra už vyšla na PC a Mac a Microsoft požadoval exkluzivitu. Preto sme stratili záujem o spoluprácu s Microsoftom." odpovedal na otázku, prečo sa hra nedostane na XBLA.
Čo je však pre mnohých z vás určite zaujímavejšie sú tri novo oznámené tituly, tak si ich poďme v skratke predstaviť:
Osada – Hra bude dostupná v nadchádzajúcich pár týždňoch ako freeware a popísaná bola ako "české psychedelické country" hudobné video so štýlom kresby ala Terry Gilliam vďaka mixu prostredí a fotografií.
Botanicula – Tu sa už jedná o viac tradičný titul, point-and-click adventúra o piatich "stromových tvoroch", ktoré sú na misii za záchranou posledného semiačka svojho domova pred parazitmy. Vývoj je zhruba v polovici a vydanie je naplánované na koniec tohto roka.
Samorost 3 – Síce je stále iba na začiatku vývoja, ale bolo sľúbené, že hra bude oveľa dlhšia, zložitejšia a uhladená ako jej už tak veľmi kvalitný predchodcovia. Je to najväčší projekt štúdia doteraz a bude vydaný na PC, konzoly a tablety, dátum však zatiaľ nebol uvedený.
Keď sa Jakuba Dvorského spýtali, aký je jeho pohľad na pirátstvo a či rozmýšľajú o implementácii DRM, odpovedal: "Nepovažujem pirátov za obyčajných zlodejov, lebo keď som bol mladší a mal kopu času, ale málo peňazí, tiež som veľa pirátil. Pirátstvo môže vlastne pomáhať v robení reklamy pre hru ak je dobrá a dokonca si ju niektorý z pirátov, ak ju považujú za dosť dobrú, kúpia. Samozrejme pirátstvo je veľkým problémom PC hier, ale keď vezmeme do úvahy koľko je vo svete PC hráčov, tak sa rozhodne oplatí pre PC vyvíjať."
"Ohľadom DRM proste neveríme, že funguje. Väčšinou sa len jedná o otravnú komplikáciu pre platiacich zákazníkov."
Napriek pirátstvu Dvorský verí, že PC je najlepšou platformou pre vývoj hier v malom tíme. "Je veľmi ľahké vytvárať a distribuovať hru pre PC a to je dôležité pre malé tímy s obmedzeným rozpočtom. Potrebujete veľa skúseností, času, peňazí a neskutočnú trpezlivosť aby ste mohli vyvíjať pre konzoly – je to veľmi komplikovaný proces."
zdroj: vg247.com