Štúdio Lionhead, ktoré vytvorilo hru Fable, má za tie roky vyvíjania hier bohaté skúsenosti s platformami XBOX360 a PC. Tým pádom majú preskúmané pasce, ktoré na nich z oboch platforiem číhajú.
Reč bude samozrejme o tom, ako už názov napovedá, že pirátstvo je dnes menej problematické ako predaj hier na XBOX z druhej ruky. Mike West zo štúdia Lionhead tvrdí: "Pracoval som na hrách pre PC dlhé roky a pirátstvo je odveký problém. Existuje ale kopec čestných ľudí, ktorí ak sa im hra páči, nemajú problém za ňu zaplatiť."
Na našu poznámku, že akýkoľvek predaj tejto RPG hry z roku 2010 na PC je bonus, nám West odpovedal: "My zase až tak moc na pirátstve netratíme. Ako som už ale spomínal, predaje hier z druhej ruky nás z dlhodobého hladiska stoja viac peňazí ako dnešné pirátenie."
A má pravdu? Počítajme spolu. Pirátená hra sa nerovná automaticky hre ukradnutej, pretože nemáme žiadnu záruku že by si ju pirát bol niekedy kúpil. Ale predaj z druhej ruky? To je definitívna forma predaja kedy peniaze prešli z rúk do rúk a fyzickú kópiu hry si niekto odniesol domov. A vývojár ani vydavateľ z tohto predaja neuvidel ani cent.
[doplnené by Hiro] Je to možno pravda, ale to isté by mohli namietať aj predajcovia áut, taktiež ak chce niekto predať od ruky telku, harddisk, alebo čajovú súpravu. Je nehorázne, aby ktokoľvek išiel "útočiť" na to, čo spravím ja so svojím majetkom. Nerobím z neho kópie, ani ho nenapaľujem, ani ináč nerozmnožujem. Avšak keď sa ja ako majiteľ voľačoho rozhodnem to niekomu DAROVAŤ, PREDAŤ, tak nejakému štúdiu LIONHEAD je do toho…. figa maková!!!
zdroj: kotaku.com