Gamesite.sk
    Facebook Instagram YouTube X (Twitter)
    Gamesite.sk
    Facebook Instagram YouTube Threads
    • HERNÉ NOVINKY
      • PC
      • PlayStation
      • Xbox
      • Nintendo
      • Mobil
      • Hardvér
    • TECHNOLÓGIE
    • RECENZIE
      • Herné recenzie
      • Hardvérové recenzie
    • HRY
      • Adventúrne
      • Akčné
      • Bojové
      • Fantasy
      • Historické
      • Hororové
      • Open world
      • Pretekárske
      • Role-playing (RPG)
      • Sandbox
      • Športové
      • Stealth
      • Strategické
      • Strieľačky
      • Survival
      • Vojnové
    • PODCAST
    • KOMENTÁRE
    • TEMATICKÉ ČLÁNKY
    • OSTATNÉ
      • Generation Magazín
      • TV a multimédiá
      • PR článok
      • GAMESITE NEWS
    Gamesite.sk
    Domovská stránka » TÉMA: Cauldron o vývoji hry Cabela’s Dangerous Hunts 2011
    PlayStation PlayStation 3 7 Minúty čítania

    TÉMA: Cauldron o vývoji hry Cabela’s Dangerous Hunts 2011

    Redakcia Gamesite.skRedakcia Gamesite.sk01.06.2011
    Zdieľať
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit

    Cauldron o vývoji hry Cabela’s Dangerous Hunts 2011. Na prednáške Mariana Ferka, spoluzakladateľa Cauldronu, sme sa mohli dozvedieť veľa zaujímavých informácií o postupe pri vývoji hry Cabela’s Dangerous Hunts 2011 a rôznych úskaliach počas tvorby. Ak vás aspoň trochu zaujíma proces tvorby hier, tak by ste sa rozhodne mali pozrieť do pokračovania novinky a na konci sa dozviete aj nejaké vtipné príbehy z vývoja.

    V prvom rade treba predstaviť hru, o ktorej si budeme hovoriť (resp. písať) a povedať, že Cabela’s Dangerou’s Hunts je už niekoľkou hrou zo série loveckých hier s licenciou Cabela’s a nadväzuje na minuloročný hit Cabela’s Big Game Hunter. Hra je unikátna tým, že je k nej pribalený pohybový ovládač v tvare zbrane špeciálne zhotovený pre túto hru, ale tomu sa budeme venovať podrobnejšie až neskôr. V hre nájdete príbehový mód pre jedného hráča, v ktorom musí hráč prežiť na poľovačke, ktorá sa zvrtla nesprávnym smerom, a tak sa z lovca stáva korisť, ako aj mód lovenia trofejí pre 1 – 4 hráčov známy zo starších dielov.

    Úvod prednášky bol venovaný štúdiu Cauldron a jeho predstaveniu. Založené bolo v roku 1996 a od vtedy už vydalo 15 hier, medzi ktoré patria tituly ako QUADRAX, Spellcross, Chaser alebo napríklad aj Conan. Prelomom by sa dal nazvať rok 2000, kedy vývojári dokončili svoj vlastný 3D engine nazvaný CloakNT, ktorý pravidelne vylepšujú a používajú ho dodnes. V súčasnosti pracujú pre vydavateľa Activision, s ktorým spolupracujú už 6 rokov a sú spokojní.

    To by bolo o histórii štúdia dosť, a tak prejdime k hlavnej téme prednášky, vývoj hry Cabela’s Dangerous Hunts a rôzne aspekty, na ktoré museli autori počas tvorby myslieť. Štúdio dostalo zadanie od Activision, podľa ktorého mali vytvoriť hru, kde nie ste lovcom vy, ale naopak zvieratá.

    Vývojári tak museli vymyslieť, ako docieliť pocit strachu a skľúčenosti aj napriek tomu, že máte v ruke zbraň. Za týmto účelom sa rozhodli spraviť prieskum a zistiť, ktorí predátori z ríše zvierat sú pre človeka najnebezpečnejší a akým spôsobom útočia. Niektoré zo zvierat, ktoré sa do hry dostali, vás vôbec neprekvapia, ako napríklad levy, leopardy, krokodíly, medvede a vlky. Iné však už môžu byť trochu prekvapujúce. Že neviete aké zvery mám na mysli? Jedným z nich je hroch, ktorý môže väčšine z vás pripadať úplne neškodný, avšak v divočine sa jedná o najobávanejšieho nepriateľa v riekach.

    Video nájdete kliknutím na tento odkaz.

    Ďalším problémom, ktorý museli vývojári prelúskať bolo, že zver do hry zapracovali síce realisticky, ale nevyzerala dosť hrozivo, skôr naopak, a tak museli niečo vymyslieť. Tu si pomohli upravením modelov spôsobom, aby vyzerali otrhanejšie, skúsené mnohými bitkami a celkovo drsnejšie. Tak postupne vznikali z reálneho modelu čím ďalej tým temnejšie verzie, až kým nebol vydavateľ spokojný. Zamýšľaný efekt sa im nakoniec podaril dosiahnuť, čo môžete posúdiť aj na priložených obrázkoch.

    Tento dojem umocňuje aj fakt, že autori si dali naozaj záležať na animáciách a spôsobe, ktorým na vás jednotliví predátori útočia. Vývojári sa nebáli a siahli po reálnych dokumentoch, ktoré môžete zhliadnuť nielen na youtube (jedno také nájdete aj o kúsok nižšie), a podľa nich postupovali pri tvorbe. Zvieratá na vás nabiehajú a skáču z rôznych uhlov, kľučkujú a uhýbajú kade tade, takže je ťažšie ich zasiahnuť. Z toho vyplynul ďalší problém a to AI zvierat. Tu si museli dať pozor na to, aby sa pri útokoch a pohybe zvieratá navzájom jedno druhému vyhli, obchádzali prekážky a nedochádzalo k tomu, že cez seba prebehnú alebo sa o niečo zaseknú, ako to neraz môžeme u hier spozorovať. Na to boli vytvorené špeciálne testovacie mapy, ktoré slúžili ako obrovské prekážkové dráhy a tam programátori skúšali, ako každé zviera reaguje na rozličné prekážky a situácie.

    Spomínané video, kde môžeme vidieť skupinu lovcov, ako sa snažia zastreliť leva a iba ledva-ledva sa im to podarí:

    {embed_video }

    Aby však celá hra pôsobila realisticky, bolo nutné mať správne navrhnuté prostredie, v ktorom sa hráč bude pohybovať a brať pri tom ohľad aj na hardwarovú stránku hry. Hra sa odohráva v rôznych častiach sveta, mimo iné aj na Aljaške a v Afrike, a pre každú z týchto oblastí autori nazhromaždili 3 až 6 tisíc obrázkov, podľa ktorých následne vymodelovali mapy. Tým to však zďaleka nekončilo, lebo mapy museli uspôsobiť hardwaru konzole Wii, ako najslabšej z platforiem na ktorých titul vychádza. Tu narážali na obmedzenie s diaľkou vykresľovania prostredia, a tak museli vzdialenejšie územia nejakým spôsobom "zakryť". K tomu poslúžili rôzne prostriedky, v púšti to boli napríklad menšie skalné stĺpy a rôzne kry, v lesoch zas stromy, zrazy a podobné veci vyskytujúce sa v prírode, čím zároveň zvýšili aj uveriteľnosť okolitého prostredia.

    Tu už prišiel na radu ďalší problém v podobe hernej doby. Hráč by mohol za normálnych okolností "preletieť" levelom moc rýchlo, čo nie je vôbec žiadané. Autori si však zas dokázali šikovne poradiť a hráčovi do cesty pokladali rôzne prekážky na spomalenie postupu. Niekde je napríklad spadnutý strom, zraz alebo sú pokladané medvedie pasce, pomedzi ktoré si musíte nájsť bezpečnú cestu. Museli si však dať pozor, aby tieto prekážky neboli príliš "silené" a hlavne aby hráča nefrustrovali. Posledným zmieneným problémom po stránke hrateľnosti bolo, že hráči mali v neskorších fázach hry pocit bezpečia, lebo už poznali všetky typy útokov, a tak autori do hry zakomponovali aj agresívnych vtákov a iné "prekvapenia", aby vás udržali v neustálom strehu a napätí.

    S ladením hry im pomohol aj distribútor, vďaka ktorému po Amerike chodil kamión, v ktorom si hráči mohli hru vyskúšať, a tak mali v Cauldrone neustáli feedback priamo od hráčov, čo sa rozhodne na výsledku pozitívne prejavilo.

    Ako som v úvode spomenul, k hre je pribalený špeciálny pohybový ovládač v tvare zbrane nazvaný TOP SHOT Elite. Ten bol vyvinutý spoločnosťou Red Octane, ktorá je známa vývojom herných periférií pre Activision, viac ohľadom evolúcie tohto ovládača vám však prezradí priložené video.

    Video nájdete kliknutím na tento odkaz.

    Na konci nám boli ukázané rôzne vtipné momenty z vývoja, jednalo sa hlavne o bugy, napríklad ako sa zvieratá schovali do zeme a potom z ničoho nič na vás vyskočili (vytvorili vlastne takých pozemských zergov, evolúciu holt nezastavíte) alebo čo sa stalo, keď boli zvieratám pridelené nesprávne animácie, poprípade ako to vyzeralo, keď sa zviera zaseklo o prekážku. Zaujímavý bol tiež krokodíl, ktorý sprvu nemal animáciu smrti, a tak sa po zabití vtipne pretáčal po zemi, čo pôsobilo naozaj komicky.

    Prednáška bola vedená veľmi pútavo a mohli sme sa dozvedieť veľa ďalších zaujímavých detailov, avšak všetko sa jednoducho do článku nevmestí.

    Záverom len dodám, že hru som mal možnosť vyskúšať a aj napriek tomu, že podobný štýl hier ma doteraz nezaujímal, hra si dokázala získať moju pozornosť a atmosféru strachu sa podarilo autorom do hry preniesť naozaj dobre. Tiež bolo zaujímavé pozorovať, ako hru hral niekto iný, ako sa sústredil, ako reagoval a myslím si, že autori môžu byť so svojím dielom naozaj spokojní. Nechajme však moje osobné dojmy stranou, čoskoro totiž bude na našich stránkach videorecenzia, v ktorej bude hra poriadne vyskúšaná a uvidí sa, či bola snaha autorov ocenená .

    Cabela’s Dangerous Hunts je už v predaji a k dispozícii je na Wii, PS3 a Xbox360. Pre viac informácií ohľadom hry navštívte stránky autorov.

    To by bolo asi všetko, dúfam, že sa vám toto zhrnutie páčilo. Za pripomienky a konštruktívnu kritiku budem iba vďačný, či už po obsahovej alebo slohovej stránke.

    Video nájdete kliknutím na tento odkaz.

    zdroj: TS

    activision Cabela's Dangerous Hunts 2011 Cauldron CloakNT Marián Ferko Red Octane TOP SHOT Elite
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit Email

    Súvisiace články

    Ghost of Yotei
    PlayStation

    PlayStation sľubuje, že v najbližšom roku sa zlepšia predaje first-party hier

    14.05.2025
    Helldivers 2
    PlayStation 5

    Ďalší update Helldivers 2 príde už čoskoro

    14.05.2025
    PlayStation 5 Pro
    PlayStation

    Sony varuje: Cena PlayStation 5 môže znovu porásť!

    14.05.2025

    Odporúčané hry

    Call of Duty: Finest Hour

    Call of Duty: Finest Hour

    Spider-Man 2: Enter Electro

    Spider-Man 2: Enter Electro

    Guitar Hero 5

    Guitar Hero 5

    Call of Duty 2: Big Red One

    Call of Duty 2: Big Red One

    MaxMMA.sk

    Hashtag.sk

    Najčítanejšie za týždeň

    Nová Mafia dorazí v auguste za prekvapujúco nízku cenu

    08.05.2025

    PlayStation rozbehol „Next Level“ výpredaj

    07.05.2025

    Okamžite si zmeňte heslo na Steame: Na dark web údajne uniklo 89 miliónov Steam účtov!

    14.05.2025

    Generation Magazín

    Stiahnuť
    Generation magazín č. 161
    Gamesite logo
    • Redakcia
    • Kariéra na Gamesite.sk
    • Partneri
    • Kontaktný formulár
    Facebook Instagram YouTube Threads
    Gamesite logo mobil
    • Redakcia
    • Kariéra na Gamesite.sk
    • Partneri
    • Kontaktný formulár
    Facebook Instagram YouTube Threads

    Píšte vyššie do určeného pola a stlačte Enter pre vyhľadávanie. Pre zrušenie vyhľadávania stlačte Esc.