Tore Blystad z IO Interactive uviedol, že Hitman: Absolution presnejšie nebude jednoduchší, ako jeho predchodcovia, ale bude flexibilnejší a prijateľnejší pre hráčov, ktorí nie sú na podobný štýl zvyknutí.
„Historicky je Hitman veľmi ťažká hra a to v mnohých smeroch, ale my sme zameraní na… uľahčenie prístupu hráča k hre,“ povedal režisér hry na games.on.net.
„Radšej ho robiť ľahšie pochopiteľnou hrou formou voľby, než ho zabiť a kompletne reštartovať.“
IO vytvorili aj zmeny v bojoch, zavádzajúc dynamickú AI, čo pre hráčov bude znamenať niečo ako „ak chceš hrať Ramba, hraj Ramba lepšie než kedykoľvek pred tým.“
Našťastie, IO šokuje puristov myšlienkou, že všetky staré herné triky si Hitman zachová a bude doplnený niektorými novými.
„Ak chcete hrať stealth, potom môžete hrať stealth s oveľa väčšou hĺbkou, ako predtým,“ vysvetlil Blystad.
Hitman: Absolution prichádza na PC, PlayStation 3 a Xbox 360 v roku 2012.