Potom, ako sa IO Interactive poučili z lekcie o dĺžke kampani pre jedného hráča z akčnej hry Kane & Lynch 2, v nasledujúcej hre od štúdia ponúkajú „masovú kampaň“. Vedúci producent hry Hakan Abrak povedal pre CVG (www.computerandvideogames.com), že titul je práve teraz „za vertikálnou fázou,“ teda v štádiu „pred-Alpha verziou“.
„Teraz je to veľmi, veľmi dôležitá fáza. Verím, že budú zodpovedané všetky vaše veľké otázky ohľadom gameplayu,“ tvrdí vedúci producent.
„Teraz je to o intenzívnom poskytovaní skúseností. Naozaj veríme, že… že máme všetky potrebné funkcie, že sme pripravený pre všetky platformy a že máme dostatočný výkon- jednoducho všetko potrebné pre úspech. Vlastne teraz už môžeme dôkladne začať pracovať.“
Na otázku o tom, či štúdio dopraje hráčom dlhší single-player ako pri najviac kritizovanom projekte od IO– Kane & Lynch 2, odpovedá:
„Rozhodne môžete očakávať masovú kampaň. V tejto chvíli nemôžem povedať, aká bude dlhá, ale ak poznáte predchádzajúce hry v sérii, tak určite viete aké komplexné kampane sme schopný ponúknuť.
Myslím, že je bezpečné povedať, že práve toto je najambicióznejší a najväčší projekt, aký sme kedy v IO mali a sme na to veľmi, veľmi hrdý. Dĺžka kampane nebude problém, to vás môžem uistiť.“
Hitman: Absolution bude vytvorený s novým Glacier 2.0 enginom od IO Interactive.