Escapistmagazine.com opisuje starostiplný vývoj indie hororového hitu Amnesia. Pitva dokazuje, že koncepty Frictional Games boli prinajmenšom „zaujímavé“.
Amnezia mala pôvodne byť – bez žartov– úsilie o prispôsobenie štruktúry Maria 64 do hry v štýle Saw, alebo Hostel. Nápady Frictional Games zaujali a od Nordic Game Program vyhrali investície, ktoré štúdio pohnali ďalej.
Celý príbeh vývoja (je to čistých päť strán) je fascinujúca cesta neprívetivými vodami nezávislých hier. Frictional boli veľakrát zachránený od finančného dna podporou „charitatívnej“ spoločnosti pre nezávislé hry- Humble Indie Bundle, ale pomohol aj Steam, Paradox Interactive a ruská produkcia 1C. Počas vývoja hra niekoľkokrát radikálne zmenila desing.
A napriek tomu, po vydaní si Amnesia získala masívne uznanie kritikov, ale aj komerčný úspech. Doteraz sa predalo takmer 350 000 kusov. Nie je to vôbec zlé číslo, keďže vývojári odhadovali maximálne 24 000.