Ďalšia hra podľa filmu. Filmu podľa komiksu . Hollywood je oficiálne na suchu čo sa týka nápadov, a tak (doslova) využíva popularitu komiksov v USA, aby mali čo nahodiť do kín v letných mesiacoch. A aby toho nebolo málo , ku každému takémuto filmu sa spraví aj nejaká hra, ktorá zväčša dopĺňa dej filmu či slúži ako prequel. Green Lantern u nás populárny veru nie je, mnohí jeho existenciu zachytili len vďaka pár narážkam v seriáli The Big Bang Theory, takže to pre hru už od začiatku nevyzeralo práve najlepšie. Ale…
Ale ono to vlastne vôbec nie je zlá hra. Čakal som ďalšie mučenie recenzenta, ale už od začiatku bol Green Lantern pohodovou vecičkou na zabitie času, aj keď sa vlastne jedná len o mierne nadpriemernú záležitosť.
Green Lanterni sú niečo ako vesmírni policajti, starajúci sa o poriadok, chrániaci dobrých pred zlými. Ale ako to býva, zlo si vždy nájde cestu, aby sme ho potom mohli na strane dobra definitívne poraziť… hej, je to hra podľa filmu – podľa komiksu , snáď ste nečakali príbeh s nejakým hlbším zmyslom. Každopádne na začiatku vidíme ako svet (dimenziu alebo čo to je) napadnú Manhunteri, roboti stvorení na zabíjanie. Ako hlavný hrdina sa im musíte postaviť a chrániť všetko dobro s pomocou špeciálneho prsteňa.
Ten je hlavnou zbraňou Green Lanternov, vďaka nemu môžu zhmotniť čokoľvek si len predstavia do reálnej podoby a pomocou toho bojovať. Samozrejme v hre sme v tomto ohľade značne obmedzení , ale to sa dalo čakať, a tak sa v boji dostanete akurát ku tradičnému arzenálu kladív, pästí či nejakých tých strelných zbraní. Hrateľnosť pripomína tradičné mlátičky typu God of War, kde v third-person pohľade beháte po lineárnych leveloch smerom vpred, vybíjajúc hordy nepriateľov, zahadzujúcich svoje životy márnym útokom na vás. Môžete využívať rôzne údery, postupom v hre si odomknete nové pohyby a zbrane a podobné veci. Niektorých nepriateľov si môžete aj priťahovať špeciálnym lanom a následne ich odhodiť do priepasti či na ostatných.
Okrem týchto tradičných levelov sa dostanú k slovu aj pasáže, kde hlavná postava automaticky lieta a vy len ničíte čo vám príde do cesty. A nezabudnime aj na bossov, ktorých treba poraziť tou dnes najobľúbenejšou hernou metódou… samozrejme mám na mysli Quick-TimeEventy. Je to zvláštne, videli ste už nejakého hráča jasať nad tým, že sa v nejakej hre objavia QTE? Ani ja nie, práve naopak, vyvoláva to akurát obracanie očami v stĺp. A predsa to tvorcovia hier tak vehementne tlačia ako super-coolfeaturu. Ale čo, našťastie to tu s nimi nie je prehnané, ale bonusové body za to určite nezíska.
Súbojovému systému v podstate chýba akákoľvek hĺbka, ale napriek tomu dokáže fanúšikov žánru aspoň na nejaký čas zabaviť vďaka pomernej pestrosti. A tým nejakým časom by mohla byť vlastne celá hra, pretože na jej prejdenie by vám mohlo vystačiť len takých 5 až 6 hodín.
Prekvapí pekná grafika a celkovo dobre vyzerajúci art štýl, pravdepodobne značne inšpirovaný filmom. Dabing je tiež na výbornej úrovni a dobre sa počúva, technickú stránku zhadzuje akurát nezaujímavý soundtrack, z ktorého si nezapamätáte ani jeden tón.
Green Lantern: Rise of the Manhunters je prosto hrou urobenou kvôli jedinému dôvodu. A tým je zarobiť na značke vďaka prichádzajúcemu filmu. Na rozdiel od mnohých iných hier vytvorených z rovnakého dôvodu je táto aspoň hrateľná. Nie je to zázrak, ale na tých pár hodín dokáže pobaviť tých, čo majú k tejto záležitosti akýsi vzťah. Nechýba ani co-op, takže ak máte kamaráta, s ktorým radi hráte kooperatívne, tak sa oplatí dať Lanternovi aspoň šancu. No pokiaľ chcete od hier hlavne poriadny príbeh a komplexný zážitok, tak ste na zlej adrese. Ale to je vám jasné aj bez recenzie.
{embed_video }
|
Grafika a Art-štýl Dabing Jednoduchý, no pestrý súbojový systém |
|
Príbeh Hudba QTE |
60% | |
ŽÁNER | akčná adventúra |
VÝROBCA | Double Helix |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Warner Bros Interactive / CENEGA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |