Molyneux tvrdí, že pre Lionhead je veľmi dôležité, že hráči budú môcť hrať, ako sa im zachce – posediačky, postojačky, alebo môžu „v hre robiť akúkoľvek bizarnosť“. „Prvé slovo, ktoré sme napísali na stenu, keď sme hru navrhovali, bola „Sloboda,“ tvrdí slávny dizajnér Peter Molyneux.
„Sloboda ísť kam chcete, zastaviť sa, kde sa vám páči. Sloboda vziať si koňa a koč a jazdiť cez pláne, kde nie sú žiadne cesty. Nejde len o slobodu rozhodovania kam ísť, ale aj ako pôjdete. Môžete hrať, ako chcete.“
Hráči budú mať taktiež na výber, ako zaobchádzať so svojím tátošom.
„Hlavným spôsobom navigácie bude uzda vo vašich rukách na zadnej strane koňa. Môžete byť jemný, alebo akokoľvek agresívny. Zapamätajte si tiež, že váš kôň má aj city – ak budete na svojho koňa stále tlačiť, privediete ho na pokraj zrútenia a budete sa cítiť previnilo.“
Molyneux tiež uviedol, že postavy, ktoré na cestách stretnete, nemusíte ani vziať zo sebou kvôli biednej kondícii koňa. Hráči týmto spôsobom ale nedostanú špeciálne funkcie pasažierov.
Fable: The Journey vychádza exkluzívne pre Xbox 360 (Kinect) v roku 2012.