Pôvodný Prey mal pomerne strastiplnú cestu na naše monitory, ktorá bola často porovnávaná aj s legendárnym Duke Nukem Forever. Nakoniec sa však Prey dostal do políc obchodov a išlo o slušnú lineárnu FPS. Pokračovanie sme mohli vidieť už na E3 a prekvapilo vo viacerých smeroch.
Pokiaľ ste videli E3 demo, viete pravdepodobne, čo očakávať. Prey 2 ponúka otvorený svet, atmosféru sveta zrovnateľnú so sci-fi mimozemskou variáciou na Blade Runnera a pomerne zaujímavú hrateľnosť s možnosťou voľby a ovplyvňovania rôznych drobností v rámci príbehu. Minimálne tak na nás pôsobilo predstavené demo počas tohtoročného Gamescomu.
Pozrime sa však na celú situáciu vo svete druhého Prey postupne. Príbeh začína 11. júla 2006 a hlavný hrdina, ktorý je mimochodom šerif, sa prebúdza po zrážke so Sférou (odkaz na pôvodnú hru) a prebudenie veru nie je ideálne – všade sa pohybujú mimozemský nepriatelia a pokiaľ ste pri niektorých FPS hrách zvyknutý na pomalý rozbeh, v prípade Prey je to pomerne akčný štart. Okrem mimozemšťanov si môžete všimnúť aj okolité industriálne prostredie v sci-fi štýle, predtým, ako sa stihnete poriadne „rozkukať“, ste však unesený.
Strih. Skok do cca ¼ hry, o pár rokov neskôr. Šerif sa nachádza na planéte Exodus, ktorá ponúka zaujímavú zmesku mimozemských rás. Náš hrdina je pravdepodobne jediný človek (alebo si to myslí) a pokiaľ máte radi štýl dizajnu ala Blade Runner, Exodus si určite zamilujete – minimálne z hľadiska dizajnu. Ignorujme však vonkajší výzor, slovami vývojára je táto planéta rajom pre kadejakých kriminálnikov a z nášho hrdinu sa stáva lovec odmien. „Už nie ste korisť, vy ste teraz ten predátor,“ pripomína prezentujúci vývojár a ukazuje v praxi využitie špeciálnej vízie, ktorá zobrazuje jednotlivé postavy vo farebnom spracovaní, na základe ich hostility voči hrdinovi. Toto však nie je jediná vymoženosť, samozrejmosťou je aj komunikátor, pomocou ktorého sú z času na čas zadávané rôzne úlohy a misie.
Prey 2 by mal ísť vo všeobecnosti hrať rôznymi spôsobmi. Môžete sa správať mierumilovne, môžete hrať ako klasický „hajzlík“, všetko by sa malo podpísať na správaní okolia voči vám. S tým súvisí aj riešenie niektorých situácii, prezentovaný bol príklad, kedy hráč môže za informáciu zaplatiť alebo si ju vymôcť násilnou cestou zastrelením bodyguarda. Podobných rozhodnutí by mal hráč učiniť počas hrania oveľa viac a takmer každá z nich sa nejakým spôsobom v ďalšom hraní prejaví. Potešila nás aj možnosť zobrať mimozemšťana ako rukojemníka a týmto spôsobom vyriešiť situáciu.
Hlavný hrdina Prey 2 je pomerne obratný, okrem klasického krčenia a skákania sa dokáže aj zachytiť na rímse a prípade z tohto miesta strieľať (jednou rukou sa drží, druhou strieľa). Zároveň je možné loziť po konštrukciách a celkovú agilitu vylepšuje aj dostupné vybavenie – jedna zo špeciálnych schopností vylepšuje agilitu a v niektorých prípadoch sme sa tak cítili ako pri hraní Mirrors Edge. V ponuke sú však aj bojové schopnosti ako štít alebo tlakové vlny. Mimochodom, časť štítu je možné vystrieľať a túto štrbinu používať na útočenie na nepriateľov zatiaľ čo zvyšok slúži na ochranu. Užitočné!
Prey 2 na nás z prezentovanej ukážky pôsobí ako ambiciózny projekt a najmä fanúšikovia jednotky môžu byť pomerne značnou zmenou prekvapení. Celkový herný dizajn a grafické spracovanie sveta nás však príjemne prekvapilo a Prey 2 tak považujeme za jedno z hlavných prekvapení tohtoročného Gamescomu. Samozrejme, z časti to je to dané aj ignorovaním E3 prezentácie, kde boli tieto zmeny už prezentované