Deus Ex je v dnešnom meradle prinajmenšom dosť veľká hra. Ale pôvodne mala byť ešte väčšia!
MarkusFenix hru prešiel za 15,5 hodín, avšak to bola len rýchlovka pre videorecenziu, takže na niekoľko vedľajších questov jednoducho nezostal čas. Pri plnom vychutnávaní to hráčovi zaberie cca 30 hodín. Avšak, keď bola hra vo fáze plánovania, mala byť oveľa väčšia!
Mnoho času pri hre strávite behaním po dvoch huboch (centrách) v uliciach Detroitu a Lower Heng Sha. Vedúci desingovej stránky hry, Jonathan Jacques-Belletête, povedal, že pôvodne sa plánovalo pridať ešte ďalšie dva huby. Jeden z nich mal byť Montreal, domovské mesto vývojárov. „Mali sme tam exteriéry jednej z najznámejších štvrtí Montrealu, nazývanej Plateau“, povedal Jacques-Belletête. „Mesto malo veľmi špecifickú architektúru, tzv. tri-plexes s točitými schodiskami."
Druhé centrum malo byť Upper Heng Sha, oblasť ktorú síce počas plnenia misií navštívite, ale pôvodne mala byť omnoho rozsiahlejšia. Nikdy však nebola dokončená. Na začiatku vývoja bol plánovaný dokonca aj piaty hub niekde v Indii, ktorého sa tvorcovia samozrejme tiež vzdali. Vraj prečo? „Pretože keď sme budovali mestské huby a zistili sme, koľko práce to dá, boli sme donútení hru osekať.“
Beztak to dopadlo dobre. Radšej dva huby decentnej veľkosti, ako by sme mali navštíviť päť miest, ktoré sa skladajú z niekoľkých blokov, nemyslíte?