Konkrétnym vinníkom sú bazáre, ktorým dávajú za vinu slabé predaje ich interaktívneho filmu Heavy Rain. Hra doteraz predala 2 milióny kópí, čo sa vzhľadom na exkluzívnosť titulu smerom k Playstation 3 môže zdať celkom dosť, no pravdepodobne boli náklady na hru tak vysoké, že sa stále nezaplatila, resp. nezískala dostatok peňazí na vývoj ďalšieho titulu.
"Povedal by som, že kríza spôsobila problémy v hernom priemysle a jedným z jej prejavov je bazárový predaj, špeciálne pri AAA tituloch. Myslím si, že toto je jeden z najväčších problémov v hernom priemysle v tejto chvíli." povedal riaditeľ Quantic Dreams Gulliamue de Fonduamiere.
"Príkladom je hra Heavy Rain, ktorej sa predalo 2 milióny kusov, no podľa trofejí na PSN vieme, že ju hrali minimálne 3 milióny hráčov. To dosvedčuje, že milión hráčov hralo hru bez toho, aby sme z toho mali nejaký zisk. Kvôli bazárom sme tak prišli o 5-10 miliónov €."
Celkovo je to dosť vysoká suma a prakticky sa dá rátať s tým, že čím väčší predaj jednotlivej hry na konzole, tým väčší je ušlý zisk a tak je z pohľadu štúdií a vydavateľstiev logické, že sa snažia proti bazárom bojovať pomocou jednorazových kódov.