Vydanie Batman: Arkham City sa blíži a fanúšikovia netopierieho muža si už zahrievajú ovládače a PC. Pri veľkosti Arkham City sa však mnoho krát vynára otázka, či je vôbec hra nejako orezaná od obsahu, kvôli svojej masívnosti a kolosálnej rozlohe kampane. V dnešnej dobe, kedy vývojári orezávajú hry kvôli DLC a zárobku navyše by to nebolo prekvapujúce, a tak sa zahraničný Eurogamer spýtal Rocksteady (štúdio, ktoré stojí za vývojom Arkham City), ako je to s hrou. Je orezaná? Odpovede rozhodne potešia.
„Keď sme si prvý raz sadli a povedali si, čo chceme s tou hrou urobiť, vyložili sme na stôl všetky naše nápady, o ktorých sme si mysleli, že dokážu urobiť najlepšiu Batman hru. A všetky tie nápady sú v hre,“ povedal vedúci projektu Sefton Hill, „nič sme nevzali späť.“
Za týmto úspechom máme hľadať predovšetkým technický tím Rocksteady, ktorý tvrdo pracoval na programovaní všetkých elementov z dizajnu hry. Väčšina z nich bola veľmi zložitá, ale programátori trvali na tom, aby dizajn dokonalej hry bol aj v samotnej hre.
„Tí chlapci s tým urobili fenomenálnu prácu. Im patrí veľká vďaka, lebo v hre je veľa technických úspechov, ktoré sme nikdy predtým neurobili a ani neskúšali,“ líči Sefton.
Zároveň nás ale Hill ubezpečuje, že do hry nepridávali všetko možné len preto, lebo to možné bolo. „Naším postojom a úmyslom bolo vždy spraviť najlepšiu hru, akú by sme mohli spraviť. Nerobili sme technológie kvôli technológiám, ale na to, aby stvorili tento dýchateľný a žijúci svet mesta Arkham.“
Sefton zároveň dodáva, že vytvoriť Arkham City tak, aby bežalo aspoň na solídnych tridsiatich snímkach za sekundu pri tom množstve detailov, ktoré mesto má, vyžadovalo množstvo práce nielen od programátorov, ale aj výtvarných a dizajnérskych častí štúdia.
Čo k tomu dodať? Rocksteady vytvorili perfektnú hru, čomu nasvedčujú už prvé recenzie a tieto prehlásenia to len dokazujú. My v redakcii sa na hru už nevieme dočkať. A čo vy?
Batman: Arkham City vychádza v Európe 21. októbra na PS3 a Xbox 360. PC verzia bude nasledovať o mesiac neskôr. Verzia Wii U ešte nemá predbežný dátum.