Áno, je to tak. Presne týmto sa momentálne zaoberá Bohemia Interactive, čo sú vývojári stojaci za sériou ArmA.
CEO Marek Španěl tvrdí, že tento údaj platí len pre multiplayer a vraj singleplayerové pirátstvo je na tom pravdepodobne ešte horšie. (Ale ako by to mohlo byť ešte horšie ?)
„Naše štatistiky ukazujú, že na každých troch hráčov multiplayeru s originálnou kópiou hry, pripadá sto pokusov hrať s pirátskou verziou.“ prezrádza Španěl. „To znamená, že pirátstvo je veľmi rozšírený problém pre PC platformu a rovnako aj pre nás stredne veľkých, nezávislých alebo PC orientovaných vývojárov.“
Bohemia Interactive používa svoj vlastný systém na zníženie pirátstva. Pirátske verzie hier obsahujú rôzne handicapy, ako napr. nižšia presnosť zbraní. Takéto handicapy robia hru takmer nehrateľnú. Spanel však neskôr povedal, že PC je skvelá platforma vďaka slobode a flexibilite.