Pred pár dňami sa objavil na internete rozhovor s hlavným technickým dizajnérom Wyatt Chengom a senior herným dizajnérom Andrew Chambersom, ktorí pracujú na Diable III. Prinášame Vám hlavné body z rozhovoru.
Hlavnou témou rozhovoru bola náročnosť Inferno. V Diable III uvidíme náročnosti Normal, Nightmare (Nočná mora), Hell (Peklo) a pribudne nová náročnosť Inferno. Tá bude pre iba naozaj hardcore fanušíkov série alebo tých, ktorí sa vyšplhali a prešli aj Hell náročnosť. Hra v Inferne bude troška viac otvorenejšia a umožní viac lootovania, aby ste boli schopní prežiť súboje v hre. Vývojári ale priznávajú, že podobne ako vo WoWku, aj v Diable III budete môcť začať ako úplný začiatočník a vypracovať sa po čase na náročnosť Inferno bez problémov.
Veľmi zaujímavé budú náhodne generované oblasti a udalosti. Môže sa stať, že prejdete hru na normalnom nastavení a keď už budete hrať na Nightmare tak bude oveľa viac (náhodných) udalostí a postavičiek na miestach, kde predtým neboli. Tým chcú vývojári docieliť, źe sa nikdy nebudete nudiť a aj farmovanie a lootovanie bude zaujímavejšie. Ale aj na normalnej náročnosti sa developeri snažia umožniť hráčom objaviť veľmi zaujímavé objekty na rýchlejšie levelovanie. Dokonca chcú a podporujú vytvorenie viacerých postáv v hre.
V hre bude opäť veľmi dôležitá mágia, ktorá bude súčasťou komplexne jednoduchého systému štatistík o hráčovi (útok, presnosť, vitalita a obrana) Hardcore hráči nezískajú žiadne špeciálne zbrane alebo schopnosti, ale budú mať možnosť kozmetických zmien vo forme upraviteľných bannerov. Tie sa budú zobrazovať ak sa dáte spolu s inými hráčmi do skupiny alebo potom na Battle.net.
Diablo III výjde už začiatko budúceho roka.