Všetci to vedeli, a pritom mnohí boli skeptickí. Príchod talianskeho inštalatéra na platformu 3DS bol na spadnutie. Kto však veril tomu, že bude tak dobrý (a možno ešte lepší) než jeho predchodcovia? Spĺňa Super Mario 3D Land naše prehnané očakávania?
V roku 1983 uzrel svetlo sveta… OK, OK, nejdem rozoberať históriu. Faktom je, že od prvých dielov Super Maria sa toho mnoho zmenilo. Super Mario 3D Land je, jednoducho povedané, najlepším dielom v sérii od čias Super Maria 64. Prečo? Poďme na to poporiadku.
Bez debaty je 3D najväčším marketingovým nástrojom celej platformy. To, že väčšinu hier budete aj tak hrať s vypnutým 3D, aby ste šetrili baterku a svoje oči, je už druhá vec. Doteraz ste 3D vlastne pri žiadnej hre nevyhnutne nepotrebovali a v mnohých prípadoch to bolo tak spackané, že sa na to nedalo ani pozerať. Super Mario 3D Land však posúva celý zážitok do inej dimenzie. 3D v jeho podaní nie je len výnimočne dobré, ale najmä nevyhnutné na prejdenie niektorých levelov. Niektoré úrovne na prvý pohľad vyzerajú len ako kôpka kociek na kope. Po zapnutí 3D sa zrazu ocitnete v bludisku. 3D príde vhod aj na mnohých iných miestach, pomáha orientovať sa v priestore napríklad pri vertikálnom skákaní po lietajúcich plošinách, pri voľných pádoch z najvyššieho bodu v levele atď. Špeciálne pri poslednom menovanom sa niekedy dostaví pocit závrate – keď budete mať možnosť, vyskúšajte vyskákať v niektorej úrovni úplne navrch a skočte s Mariom dole na zem.
Čo môžete čakať od tohto dielu série? Príbeh je už klasický – Bowser uniesol princeznú Peach a vy s Mariom ju musíte zachrániť. Aby sa vám to podarilo, musíte prejsť cez osem svetov. V každom z nich je niekoľko levelov a bonusových úrovní. Tie sa niekedy otvárajú automaticky a niekedy si vstup do nich musíte „zakúpiť“ nazbieranými mincami, ktoré zbierate v jednotlivých úrovniach hry. Levely sú zo začiatku veľmi jednoduché, poskytujú priestor na „oťukanie“ ovládania a hernej mechaniky. Tá je, tradične, vynikajúco vyladená a ľahko prístupná – no majstrovské ovládanie hry vyžaduje chvíľu poctivého tréningu. Hra sa dá prechádzať „casual“ spôsobom (každý level rýchlo od začiatku do cieľa), ale skúsenejších hráčov viac poteší možnosť skúmania tajných miest v jednotlivých úrovniach a možnosť prejsť hru na 100%. V každej úrovni sú totiž ukryté tri mince, za ktoré si kupujete vstup do niektorých bonusových levelov (pokojne môžete namietať, že ich prejdenie nie je povinné) a vstup do poslednej úrovne, kde môžete poraziť hlavného bossa Bowsera (a tu už namietanie nepomôže).
Hru je možné hrať stále dokola a vydrží veľmi dlho. Či už pri pokusoch o nazbieranie všetkých mincí, len tak pri odhaľovaní nových tajných oblastí alebo po zdolaní hry, keď sa vám otvorí možnosť znovu prejsť celú hru v modifikovaných úrovniach, s tvrdším časovým limitom alebo úplne naopak.
Nebol by to Super Mario, keby ste nemali možnosť prezliecť ho do lepšieho kostýmu a modifikovať tak jeho schopnosti. V boji proti Bowserovi vám budú pomáhať kostýmy ohnivého Maria, v ktorom získate možnosť hádzať ohnivé gule, Tanuki Maria, v ktorom môžete nepriateľov biť svojím chvostom a dočasne plachtiť vzduchom, a kostým Maria s bumerangom, ktorý zabíja nepriateľov na diaľku a rovnako pomáha zbierať nedostupné mince.
Celkovo je Super Mario 3D Land bez výraznejších inovácií a námietka, že hra len berie to najlepšie z predošlých dielov, je na mieste. To však nič nemení na tom, že všetko je vyvážené a skombinované tak majstrovským spôsobom, že sa neobávam vyhlásiť túto hru za najlepšieho Maria na vreckových platformách vôbec – s tým, že je to s najvyššou pravdepodobnosťou najlepší Super Mario od skvelého Super Maria 64. Z kladov chcem vyzdvihnúť špičkovo spracované 3D, skvelú grafiku, vyváženú hrateľnosť, motiváciu hrať znovu a znovu a možnosť hrať kedykoľvek a kdekoľvek, keďže každá úroveň sa dá ľahko prejsť do piatich minút.
Super Mario 3D Land je titul, na ktorý netrpezlivo čakali všetci majitelia 3DS. Konečne hra, kvôli ktorej sa oplatí vlastniť túto platformu.
|
skvelé 3D vyvážený mix toho najlepšieho zo všetkých Mariov veľký a zábavný svet pocit skúmania „replay value“ |
|
chýba identita |
90% | |
ŽÁNER | plošinovka |
VÝROBCA | Nintendo |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Nintendo / Conquest |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |
Už onedlho na www.gsshop.sk! |
|