Karl Stewart, globálny manažer značky z Crystal Dynamics, sa podelil o zopár zaujímavých informácií ohľadne pripravovaného rebootu Lary Croftovej, známeho ako Tomb Raider. Ak chcete viac vedieť o hraní a príbehu, rozhodne čítajte ďalej…
Na oficiálnych Eidos fórach boli Karlovi pokladané najrôznejšie otázky. Potvrdil, že niektoré informácie sa dozvieme z vývojárskych denníkov, ktoré sú v príprave, ale ešte na nich budeme musieť nejaký čas počkať, lebo informácie, ktoré tím môže zverejniť sú veľmi skromné a ako vraví samotný vývojár hry, „nechce ich hneď dať“.
Čo však poteší je, že Stewart mohol podať zopár zaujímavých správ týkajúcich sa boja v novej hre, ktorý má viacero variácií a ciest hrania, rovnako ako štýlov hrania. V praxi to znamená, že budete môcť bojovať holými rukami, dlhšími zbraňami, ale k slovu sa dostanú aj stealth (resp. tiché) možnosti. Všetky budete potrebovať počas Larinej snahy o vyjasnenie tajomstva, ktoré ostrov skrýva.
„Je tu kľúčové odhalenie, a toto kľúčové odhalenie odomkne celú záhadu ostrova a odpovie na veľa otázok,“ hovorí Stewart. „Po ostrove sú rozosiate rôzne veci a artefakty, ktoré budete musieť nájsť a vziať. Všetky však vedú práve k tomu veľkému odhaleniu.“
Na ostrove budú hráči používať luk na lov – zbraň, na ktorej odhalenie v akcii sa Stewart teší. Kto si myslel, že Lara nebude mať žiadnu spoločnosť, mýli sa. Podľa Karlových slov stretne Lara „veľa ľudí“ a stretnutia s nimi budú rôzne. Nemáme ale od Lary čakať na vytvorenie láskyplného vzťahu k jednému z obyvateľov, čo predstavuje zaujímavé špekulácie.
Stewart už pri mnohých príležitostiach veľa krát prečítal a zahĺbil sa do scenára hry a potvrdil, že nemáme očakávať žiadne snahy o lásku. „Snaží sa len prežiť. Je zaneprázdnená. Prežiť rôzne situácie je jediná vec, s ktorou si musí vedieť poradiť. Prežiť aj nejaký užší vzťah by bolo o dosť ťažšie.“ Karl zároveň potvrdil, že v ďalších prezentáciách hry uvidíme Laru niekoho stretnúť, ale ešte si na to pekne dlho počkáme.
Lara bude takisto o dosť ľudskejšia a realistickejšia, čomu môžeme ďakovať aj kvôli obmedzenej slobode pohybu, napr. hráči nebudú schopní skočiť z boku útesu a hodiť si záchytnú kotvu do rôznej strany v snahe liezť kam sa im zachce. Žiadne voľné lezenie, a lá Assassins Creed nás teda nečaká.
„Skutočný svet tak nefunguje,“ objasňuje Stewart a dodáva: „V skutočnom svete nemôžete len tak prísť k útesu a povedať si, že naň vyleziete. Môže byť príliš strmý, príliš skalnatý alebo rozoklaný či vyštrbený. Ale budú tu iné prostredia, perfektné pre lezenie. Bude to vyzerať organicky a prirodzene. Cesta na vás nebude volať – nebudú tam žiadne biele (resp. vyznačené cesty, ako to často býva v hrách s lezením – pozn. redaktora) výstupky.“
Zosumarizovane – hra vyzerá a znie skvelo a čo je skvelé – čaká nás ešte mnoho prekvapení a ukážok. Na množstvo nových vecí z hrania a ukážku boja sa môžeme tešiť na E3. Len treba počkať.
Tomb Raider vychádza na PC, Xbox 360 a Play Station 3 počas Q3 2012. Stále je však možný odklad.