Poznáte to, v hre je kopa dialógov a postavy otvárajú ústa ako kapor. Iste, sú hry, v ktorých je to zvládnuté lepšie (Heavy Rain, L.A. Noire, SW: The Old Republic), ale za výsledným efektom sú hodiny a hodiny tvrdej driny. Britská spoločnosť Speech Graphics to chce zmeniť so svojím pripravovaným enginom pre reč v hrách.
Zoberte si napríklad SW: The Old Republic. V hre sa nachádza 260 000 riadkov dialógov. To všetko muselo byť ručne naprogramované do realistických pohybov pier, a to dokonca tri krát, v troch jazykoch.
Vyvíjaný Speech Engine funguje na jednoduchšom princípe. Podľa audio zdroja automaticky rozpohybuje pery 3D postáv. Potenciálny dopad na celý video herný priemysel je obrovský. Vynikajúco sa môže integrovať napríklad do veľkých sandboxových hier, v ktorých sa nachádza množstvo postáv. V lepších prípadoch postavy rozprávajú, aspoň prehodia nejakú tú vetičku. Predstavte si, že by aj takéto takmer zanedbateľné charaktery realisticky otvárali ústa pri tom, ako hovoria.
Ľudia stojaci za Speech Graphics sú zatiaľ tajnostkárski, ale prezradili, že nimi vyvíjaný engine už používa jedno AAA-herné vývojárske štúdio a aj jedno štúdio točiace digitálne filmy. Kuloárne špekulácie hovoria o tom, že engine by mhol byť integrovaný práve v pripravovanom GTA5.
Záujemcovia sa môžu dozvedieť v marci na GDC. Dovtedy sa musíme uspokojiť s technickým demom, v ktorom demonštrujú synchronizáciu pier na postave hovoriacej v angličtine, francúzštine, španielčine, japončine, nemčine, ruštine, a (asi) v čínštine. Čo na to vravíte? Je táto technológia podľa vás dosť revolučná?
{embed_video }