Pripravované tituly od Capcomu, medzi ktoré patrí aj nový Resident Evil 6 či Street Fighter X Tekken, čaká vydanie na konzolách nejaký čas skôr pred PC verziou. Možno vás to trocha prekvapuje, ako je to už pri Capcome časté. Tento raz však hráči tvrdiaci, že PC verzia zaberá skrátka viac času na doladenie, strieľajú vedľa. PC verzie jednoducho počínajú svoj vývoj neskôr.
„Veľmi často sa vývoj na PC začína, keď sa vývoj na konzolách končí alebo sa už ukončuje,“ tvrdí na oficiálnych fórach Christian Svensson, senior viceprezident Capcomu USA. Zároveň dodáva, že nemôžu sedieť na kódoch konzolových verzií a čakať, kým sa dokončia PC verzie kvôli plánovaniu finančnej perspektívy, resp. biznisu. A to je dôvod, prečo potom často vznikajú medzery resp. prestávky medzi vydaniami konzolových a PC verzií rôznych hier.
Svensson sa tiež vyjadril, že sa snažia, aby medzery boli čo najkratšie a občas sa im aj podarí tituly vydať naraz, ako tomu bolo napr. pri Dark Void, Bionic Commando (plus jeho arkádové pokračovanie s podtitulom Rearmed), MotoGP a Dead Rising 2. Treba však podotknúť, že väčšina z vymenovaných titulov nebola vyvíjaná Capcomom.
„Oh, a Arcade Edition (myslí Super Street Fighter IV Arcade Edition, pozn. redaktora) bola vydaná na PC len 1 týždeň po retailovom vydaní konzolovej verzie, čo rátam za dosť simultánne vydanie,“ dodáva Svensson.
Toľko k vysvetleniu neskorších vydaní na PC od Capcomu. Čo na to povedať? Mohli by radšej začať s vývojom na PC skôr…