Na jednej strane arény stojí odhodlaný a hrdý Siegfried, zvierajúc svoj „obojručák“, zatiaľ čo naproti nemu stojí jeho odveký rival, démonický Nightmare. V jednom momente stoja nehybne s mečmi v pozore, no v druhom sa už ich obrovské meče stretávajú a začína boj. Pár rýchlych sekov a je o všetkom rozhodnuté. Nightmare padá k zemi a je porazený…
Tak takto nejako by sa dal zhrnúť úvod Soul Calibur 5, ktorý v intre rekapituluje záverečnú udalosť z predošlého dielu. Hra sa však odohráva až 17 rokov neskôr, a to, čo sa za ten čas zmenilo, či už po hernej alebo príbehovej stránke, sa dozviete už za chvíľu.
{gallery}/recenzie/2012/Soul.Calibur.5.recenzia.ps3.Andrzej/1{/gallery}
Na prvý pohľad by si mohol menej pozorný hráč povedať, že je viac-menej všetko po starom, avšak nie je tomu tak. Keď opomeniem menej podstatné prevedenie menu, tak asi najpodstatnejšou úpravou je zmena herných mechanizmov. Pribudol „Critical Edge“ systém, ktorý vám umožňuje vykonávať rôzne špeciálne útoky. Vedľa ukazovateľa životov máte „Soul Gauge“, ktorý sa vám nabíja tým, ako bojujete, či už dostávate, alebo rozdávate rany. Za nazbieranú energiu potom môžete vykonávať zdrvujúce špeciálne útoky, s často krát rozhodujúcim efektom na zápas.
{gallery}/recenzie/2012/Soul.Calibur.5.recenzia.ps3.Andrzej/2{/gallery}
Výraznou zmenou je aj prítomnosť jednotného príbehového módu, ktorý však nemusia nutne všetci uvítať pozitívne, akoby sa na prvý pohľad mohlo zdať. Je fajn, že je ucelený a prezentuje sa vo forme pohyblivých komiksov občas striedaných cut-scénami, avšak skladá sa iba z 20 súbojov a celý ho prejdete približne za 2 hodiny. Ďalším problémom je, že ak vám nesadne charakter, za ktorý hráte (nováčik série Patrokles), tak sa budete predierať iba s obtiažami. Na výber totiž nemáte žiadnu alternatívu a iba párkrát dostanete pod kontrolu 2 iné prednastavené postavy. Navyše náročnosť nie je moc vyvážená, väčšinu času budete súperov bez problému porážať a ku koncu začnú byť zrazu oveľa silnejší a budete mať čo robiť, aby ste sa dostali ďalej.
{gallery}/recenzie/2012/Soul.Calibur.5.recenzia.ps3.Andrzej/3{/gallery}
A keď už som načal obsah hry pre jedného hráča, jedným dychom aj dodám, že ten je oproti predošlým dielom pomerne slabý. Okrem zmieneného príbehu sa tu nachádza už iba Quick battle, Arcade a Legendary Souls. V Quick battle je dostupných vyše 200 rôzne náročných súbojov, za ktorých pokorenie si odomykáte tituly do vášho profilu (k tomu neskôr). Arcade je šnúra 6 po sebe idúcich obyčajných súbojov a v Legendary Souls dáte do skúšky svoje zručnosti, pretože budete čeliť extra náročným protivníkom. Training mód sa snáď ani nemôže počítať a berie sa ako samozrejmosť..
Novinkou je vydarený hráčsky profil nazvaný Player license, v ktorom vidíte prehľadne všemožné štatistiky od toho, ktorý bojový štýl najviac používate cez nahraný čas, až po odomknuté tituly. Tu sa zároveň aj počíta váš hráčsky level a vidíte ukazovateľ potrebných bodov na postup. Body získavate za každý zápas, či už vyhratý alebo prehratý, a po dosiahnutí vyššej úrovne sa vám odomykajú nové predmety do tvorby postavy.
{gallery}/recenzie/2012/Soul.Calibur.5.recenzia.ps3.Andrzej/4{/gallery}
Ako už asi z textu vyplynulo, vytváranie charakterov, samozrejme, nechýba a je minimálne rovnako podarené ako v predošlom diely. Môžete si vybrať, či budete upravovať už existujúcu postavu, alebo začnete od nuly vybratím si bojového štýlu jedného z bojovníkov a potom už všetko necháte na svojej fantázii. S vytváraním rôznorodých postáv sa pri množstve kombinácií určite vybláznite, najmä pri tvorbe viac absurdných a za vlasy pritiahnutých postáv. Tie môžete následne využiť vo všetkých módoch okrem príbehu a určite je väčšia sranda porážať súpera za váš výtvor, či už sa jedná o výplod vašej fantázie alebo napodobeninu obľúbeného hrdinu, ako za prednastavené postavy.
{gallery}/recenzie/2012/Soul.Calibur.5.recenzia.ps3.Andrzej/5{/gallery}
Jadro hry však leží v multiplayeri, najlepšie lokálnom proti súrodencom/kamarátom. Niet nad pocit, kedy vyhráte a môžete to súperovi vhodiť rovno do očí. Miernym vylepšením prešiel aj online, v ktorom si môžete po novom registrovať kamarátov ako rivalov a následne si vzájomne porovnávať vaše štatistiky. Pribudol aj „Global Colosseo“ mód, kde je miestnosť s 50 hráčmi a vy môžete ľubovoľného z nich vyzvať na zápas, kedy sa vám zachce.
Už veľakrát som spomínal postavy, avšak pozabudol som na zmeny v ich zostave. Mnoho z nich sa do Soul Calibur 5 totiž neprebojovalo, zatiaľ čo na ich miesto nastúpilo 10 nových, z ktorých niektoré sú veľmi podobné tým starým, skôr sa jedná o ich „reinkarnácie“ (potokmovia/učni). Nové postavy sú vydarené, určite si medzi nimi nájdete svojho favorita aj vy, avšak mne osobne citeľne chýbali niektoré z predošlého titulu. Mnohých však určite poteší hosťujúci charakter v podobe Ezia Auditore, ktorý do hry parádne zapadá a svojimi skrytými zbraňami napácha nemalú neplechu.
{gallery}/recenzie/2012/Soul.Calibur.5.recenzia.ps3.Andrzej/6{/gallery}
Grafika sa od minula v podstate nezmenila a aj napriek tomu, že už nepatrí medzi momentálnu špičku, je stále na parádnej úrovni a na animácie, či už postáv alebo arén, je radosť sa pozerať. To všetko navyše beží plynule a bez zbytočných seknutí. Zvuková stránka taktiež ostáva pri starom, ale rovnako aj tu platí, že nie je čo zlepšovať, však na čo by aj, netreba predsa opravovať to, čo nie je pokazené, ale naopak funguje perfektne.
{gallery}/recenzie/2012/Soul.Calibur.5.recenzia.ps3.Andrzej/7{/gallery}
Celkovo sa jedná o rozhodne vydarené a dôstojné pokračovanie zavedenej série, ktoré ničím naprekvapuje a neprináša veľké zmeny, zato ale ponúka dostatok nového obsahu, aby zaujal fanúšikov a upútal potenciálnych nových hráčov. Zamrzí len menší obsah hry pre jedného hráča, kde chýba nejaká alternatíva k Tower of Souls zo Soul Calibur 4 alebo niečo podobné známe z iných hier tohto žánru. To sa však nedá brať ako veľké mínus, pretože podobné tituly sa vždy sústredili hlavne na multiplayer a v tom si séria udržiava svoj vysoký štandard. Môžem ju tak s čistým svedomím odporúčať všetkým fanúšikom žánru bojoviek. Battle 1! Fight!
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
85% |
![]() |
ŽÁNER | bojovka |
VÝROBCA | Project Soul |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
CENEGA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ |
![]() |
![]() |
|
Už onedlho na www.gsshop.sk! |
Korekcia: Lenka Macsaliová
Kompletná séria screenshotov
{gallery}/recenzie/2012/Soul.Calibur.5.recenzia.ps3.Andrzej/8{/gallery}