Trh s mobilnými hrami sa zmenil. Oproti prechádzajúcej generácie majú prenosné herné konzoly značnú konkurenciu, a to v podobe inteligentných telefónov a tabletov. Väčšinu hier si kúpite za 1 €, v akcii aj kvalitnejšie kúsky, kam môžeme zaradiť i sériu Dungeon Hunter.
A hľa, v obchode vedľa novučičkej PlayStation Vity na nás svoj zrak upiera aj škatuľka s názvom Dungeon Hunter: Alliance a cenou takmer 40 €. Matematika je v tomto smere zrejmá – hra, ktorú si môžete kúpiť na iOS alebo Android za 1 až 5 € útočí na potenciálnych zákazníkov novej konzoly. Situácia je o to smutnejšia, že špeciálne vydanie s podtitulom Alliance sa už objavilo aj vo verzii pre PlayStation 3, ako sťahovateľný titul na PSN. Cena je v tomto prípade cca 8 €, pričom v rámci rôznych zliav sa dala hra kúpiť aj lacnejšie.
Nedá sa však tvrdiť, že by som politiku a stratégiu Ubisoftu nechápal. Nová konzola potrebuje škatule s hrami do obchodov, a keď stanovíme cenu totožnú s ostatnými titulmi, nikto sa nebude sťažovať. Je veľmi pravdepodobné, že ak by distribútor hru uviedol na trh o polroka neskôr, dočkali by sme sa možno iba digitálnej distribúcie cez PSN za výrazne nižšiu cenu. Trh novo uvedenej platformy však funguje podľa iných zákonitostí.
Prejdime k samotnej hre. Pokiaľ ste sa stretli so sériou Dungeon Hunter, viete presne, čo môžete od Alliance očakávať. Dokonca by som povedal, ak sa nemýlim, Alliance je portom pôvodnej prvej hry. Keby vydanie pre Vitu obsahovalo všetky dostupné diely pre mobilné zariadenia, boli by sme vo finálnom hodnotení zhovievavejší. Nakoľko však hráč dostane prakticky iba prvý diel, žiadne výhovorky hre nepomôžu.
Verzia pre Vitu, samozrejme, disponuje o niečo lepšou grafikou, ide však iba o drobný rozdiel oproti grafike na iPade 2 alebo na iPhone 4S. V tomto smere má Vita určite väčší potenciál. Poteší optimalizované ovládanie pomocou tlačidiel (dotykový displej nám v tomto smere v pôvodnej verzii pre mobilné telefóny nevyhovoval úplne). Hranie je pomerne jednoduché a svižné, Gameloft totižto navrhol sériu Dungeon Hunter ako klasickú generickú „diablovku“, ktorá skutočne nemá čím prekvapiť. Pohybujete sa po jednotlivých úrovniach herného sveta, zabíjate príšery a vylepšujete si postavu. K dispozícii sú 3 klasické povolania a pomerne dostatok schopností.
Celkové herné mechanizmy sú navrhnuté pre potreby mobilného telefónu a hra prakticky v ničom neexceluje. V prípade iOS alebo Android verzie za 1 € tento nedostatok neriešite, nakoľko hlavná kampaň ponúka zábavu na 8 – 10 hodín. Situáciu nemení ani mierny stereotyp, hoci hra má svoje čaro a môže zaujať. Prostredie, postavy, nepriatelia a vôbec všetko pôsobí až príliš genericky, aby hra okúzlila majiteľov next-gen prenosnej hernej konzoly, ako sa PS Vita mnohokrát definuje. Nehovoriac o x-násobku predajnej ceny, rozdiel v kvalite oproti mobilnej verzii však prakticky nenájdete.
Práve posledná veta z predchádzajúceho odstavca je kameňom úrazu celej hry. Dungeon Hunter: Alliance síce v minimálnej forme využíva dotykovú obrazovku, pohybový senzor aj zadnú dotykovú plochu novej konzoly, avšak vplyv na hrateľnosť je defacto nulový. Popravde, či hráte na Vite alebo na mobilnom telefóne, jediný rozdiel je iba v rýchlosti reakcií hlavného hrdinu (virtuálne tlačidlá na dotykovom displeji majú, ako je známe, o niečo dlhšiu odozvu).
Dungeon Hunter: Alliance ponúka trojicu povolaní. Bojovník, mág a rogue. Každá z postáv má svoje vlastné schopnosti, s čím súvisí aj zameranie na zbrane, buď na boj zblízka, mágiu alebo dýky, respektíve zbrane na diaľku. Ničím neprekvapí ani rozvoj postavy, okrem možnosti rozdelenia bodov do štvorice hlavných atribútov, čím si zlepšujete vami vybrané schopnosti. Jednoducho povedané, stávka na istotu. Okrem spomenutej hlavnej kampane, je k dispozícii aj mód Pit of Trials, čo je v podstate survival mód v uzavretej aréne.
Nechýba ani kooperatívny multiplayer až pre 4 hráčov, preto aj podtitul Alliance. Jeho dizajn je však v princípe zlý. Kamera sníma časť herného sveta, v ktorej sa musia vždy nachádzať všetci hráči. Inak povedané, pokiaľ si niekto odbehne na obed, nezahrá si počas jeho neprítomnosti nikto z ostatných hráčov, lebo kamera nikoho „nepustí“.
Dungeon Hunter: Alliance v princípe nie je zlá hra. Je však priemerná v každom aspekte. Túto priemernosť sme ochotní odpustiť v prípade inteligentných telefónov, kde Dungeon Hunter prakticky nemá konkurenciu, a oproti ostatným hrám zaujme aj výbornou grafikou. A za 1 €, no nekúp to. V prípade Vity je však kritika na mieste. Obe verzie sú prakticky totožné a cenový rozdiel pri tej istej kvalite je jednoducho neakceptovateľný. Predsa len, pokiaľ si hráč kúpi prenosnú hernú konzolu, očakáva iný stupeň kvality. Nikto si predsa nekupuje konzolu, aby na nej hral totožné hry, aké si môže zahrať na telefóne za zlomok ceny.
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
50% |
![]() |
ŽÁNER | akčné RPG |
VÝROBCA | Gameloft |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Ubisoft / Playman |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ |
![]() |
![]() |
|
Už onedlho na www.gsshop.sk! |