- Analytická spoločnosť DFC Intelligence zverejnila svoju správu mapujúcu budúcnosť herného priemyslu
- Podľa nich budú Xbox a PlayStation čeliť obrovským výzvam
Aj napriek tomu, že DFC Intelligence predpovedá na druhú časť súčasnej dekády veľký rast herného priemyslu, tak veľkým problémom budú čeliť súčasný výrobcovia konzol – Xbox a PlayStation.
Poďme však postupne. DFC predpokladá, že budúci rok nastane v hernom priemysle masívny rast tržieb a to vďaka vydaniu novej Nintendo konzoly a vydaniu GTA VI. Malo by ísť o poriadny nádych, ktorý herný priemysel potrebuje po období stagnácie a dokonca v niektorých prípadoch aj recesie.
Počet hráčov by mal v roku 2027 presiahnuť 4 miliardy, pričom DFC predpokladá, že Nintendo bude jasným víťazom ďalšej generácie konzol a to kvôli skoršiemu vydaniu a limitovanej konkurencii.
Tu však prichádza zlovestná predpoveď. Podľa DFC je totiž v konzolovom svete miesto iba pre jedného ďalšieho konkurenta. Nie pre dvoch. „Nie je tu priestor pre viac ako dva hlavné konzolové systémy,“ uvádza sa v správe. „Spoločnosť Sony alebo Microsoft budú bojovať o vzdialené tretie miesto – najmä v závislosti od toho, ktorá z týchto spoločností dokáže získať skorú dynamiku.“
„Nový systém Sony (PlayStation 6?) by mal byť vo výhode vďaka vernej základni a silnej duševnej vlastnostiam Sony.“ Microsoft zas bude do svojej ďalšej konzoly vstupovať ako najväčší herný vydavateľ. „Microsoft neuspel s Xboxom série X/S, ale uskutočnil významné akvizície, aby sa stal najväčším svetovým vydavateľom softvéru. Xbox má možnosť zamerať sa na softvér a distribučné modely namiesto hardvéru.“
„Hoci rok 2025 bude znamenať začiatok tejto vzostupnej trajektórie, zostáva ešte niekoľko veľkých otázok vrátane toho, kto prehrá vojnu o konzoly novej generácie a kto vyhrá bitku o distribúciu herného softvéru. A keďže veľkí vydavatelia sa zameriavajú na živé služby okolo evergreenových franšíz, príležitostí pre menšie štúdiá bude dostatok.“
Nintendo drží v rukách kľúče…
Práve úspech Switch 2 bude riadiť budúcnosť konzol. Nintendo chystá ohlásenie novej konzoly na začiatok budúceho roka a očakáva sa, že Nintendo ostane verné hybridnému prístupu, ktorý priniesol spoločnosti doterajší úspech.
Kľúčom však bude to, či sa Nintendu podarí odstrániť jedinú slabinu Switchu – podporu third-party vydavateľov. Na Switch sa totiž kvôli slabému výkonu konzoly nedostalo množstvo veľkých AAA hier od vydavateľov ako Capcom, EA, Ubisoft či Square Enix. Ak by Switch 2 tento nedostatok odstránil, tak nová Nintendo konzola by sa mohla stať pre hráčov tou jedinou potrebnou platformou a nie jednou z viacerých. V takomto prípade by Sony a Microsoft mali zarobené na veľký problém.
Každopádne treba podotknúť, že aj v tejto predpovedi je veľa neznámych. DFC napríklad nespomína plány Xboxu a PlayStationu na vydanie handheldu. A tiež ignoruje nedávne špekulácie, že Valve chystá domácu konzolu. A všetky tieto udalosti poriadne zamiešajú herným trhom. Preto treba tieto predpovede brať s rezervou.