- Nintendo potvrdilo, že ich nová konzola neimplementuje systém achievementov
- Niektoré hry však ponúknu vlastné achievementy
Systém achievementov/trofejí je tu s nami už prakticky dve desaťročia. Tento systém ako prvá priniesla konzola Xbox 360 – každá veľká hra dostala zoznam achievementov s celkovou hodnotou 1000 Gamerscore. A okolo ich zbierania sa vytvorili masívne komunity hráčov. Niet divu, že tento systém sa s rôznymi úpravami rozšíril prakticky na všetky relevantné platformy. Okrem Nintenda.
A japonská spoločnosť to neplánuje zmeniť ani v novej konzole Nintendo Switch 2. Potvrdil to vice-prezident spoločnosti Bill Trinen, ktorý na otázku Polygonu, či Switch 2 ponúkne systém achievementov, ktorý by pokrýval všetky hry ponúkol strohú odpoveď: „Nie.“
Nintendo sa teda naďalej bude spoliehať na systém achievementov, ktorý môžu vývojári implementovať priamo do svojich hier. A samotné Nintendo ide príkladom – Switch 2 verzie The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom a Breath of the Wild prinesú achievementy, no tie sa budú dať kontrolovať iba cez mobilnú aplikáciu cez tzv. Zelda Notes.
Dôvod, prečo Nintendo odmieta implementovať takýto systém nepoznáme. Väčšina third-party vývojárov pritom už achievementy má vytvorené (kvôli verziám svojich hier pre iné platformy) a ich implementácia do Switch 2 by preto asi nebola veľkým problém. Každopádne je jasné, že Switch 2 nebude konzolou pre achievement a trophy hunterov.