- Režisér Assassin’s Creed Shadows Marc-Alexis Côté okomentoval odklad hry
- Ten súvisí s nekonzistentnou kvalitou Ubisoft vydaní
Ubisoft získal v posledných rokoch niekoľko nálepiek od hráčov. Jedna sa týka faktu, že hry v otvorenom svete Ubisoftu sú si až príliš podobné a často implementujú mechaniky bez zmyslu a dôvodu. A tou druhou je nekonzistentná kvalita. Dokonalou ukážkou je Star Wars Outlaws. Z pohľadu Star Wars fanúšika dokonalý simulátor Hana Sola. Výsledný produkt však bol zrazený na kolená nevyladenosťou a bugmi. A výsledok? Komerčné sklamanie.
Marc-Alexis Coté, šéf vývoja Assassin’s Creed Shadows prezradil, že práve naratív o nekonzistentnej kvalite bol hlavným dôvodom odkladu hry. Má byť totiž začiatkom cesty Ubisoftu, aby tento naratív zmizol.
„Hráči si môžu dovoliť byť selektívni a vyberať si len tých najlepších, a právom požadujú dokonalosť,“ povedal Côté. Priemerný hráč v roku 2024 očakáva od hier, ktoré vydávame, „viac lesku, viac inovácií a hlbšie zapojenie a nehanbí sa nám dať vedieť, keď má pocit, že sme zaostali.“
„Assassin’s Creed Shadows predstavuje našu príležitosť zmeniť tento príbeh nielen pre Assassin’s Creed, ale myslím, že aj pre Ubisoft ako celok.“ Preto sa vydanie hry posunulo na február, keďže pôvodne bolo naplánované na november tohto roka. „Na dnešnom trhu už jednoducho nestačí byť medzi najlepšími.“
„Tento čas navyše nám umožňuje vyladiť každý aspekt a nastaviť nový štandard pre túto sériu, ktorý, ako dúfam, nás bude sprevádzať celé roky,“ hovorí Côté, “Veríme, že Shadows zažiari ako skutočná ukážka talentu a odhodlania spoločnosti Ubisoft a nastaví nové meradlo kvality pre túto sériu.“
Tiež je však pravdou, že Ubisoft Shadows odložil preto, že v súčasnej kritickej finančnej situácii si nemôže dovoliť ďalší komerčný neúspech. A práve komerčné zlyhanie Star Wars Outlaws fungovalo aj posledné veľké varovanie.
Assassin’s Creed Shadows príde 14. februára na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.