- Zakladateľ štúdia Larian Swen Vincke potvrdil, že Baldur’s Gate 3 sa nedočká žiadneho príbehového DLC obsahu
- Zároveň potvrdil, že štúdio nebude pokračovať v D&D svete a Baldur’s Gate 4 by sme tak určite nemali očakávať
Masívny úspech CRPG hry Baldur’s Gate 3 umožňuje štúdiu Larian nevídanú slobodu pri výbere budúceho projektu. Už teraz je však jasné, že týmto projektom nebude ani expanzia pre Baldur’s Gate 3 a ani Baldur’s Gate 4. Potvrdil to zakladateľ štúdia Swen Vincke.
Vincke v rozhovore pre IGN potvrdil, že štúdio započalo práce na DLC pre Baldur’s Gate 3, no veľmi skoro zistili, že to nie je projekt, ktorému chcú venovať svoj čas: „Vzhľadom na všetok úspech by bolo jasné, že urobíme DLC, a tak sme ho začali pripravovať. Začali sme dokonca uvažovať o BG4,“ hovorí Vincke. „Ale ešte sme nemali uzavretú kapitolu BG3 a len tak sa vrhnúť na niečo nové nám pripadalo nesprávne. Okrem toho sme strávili kopec času konverziou systému do videohry a chceli sme robiť nové veci. Pri tvorbe D&D je veľa obmedzení a 5. edícia nie je jednoduchý systém na prenesenie do videohry. Mali sme všetky tie nápady na nový boj, ktoré sme chceli vyskúšať, a neboli kompatibilné.“
„Bolo vidieť, že tím to robil, pretože každý mal pocit, že to musíme urobiť, ale nevychádzalo to zo srdca, a my sme veľmi srdečné štúdio. Práve to nás dostalo do biedy a zároveň to bol dôvod nášho úspechu.“
Ani Baldur’s Gate 4? Čo to teda bude?
V dnešnej dobe AAA hier s masívnymi rozpočtami by štandardný vydavateľ okamžite skočil po možnosti vytvoriť ďalšie pokračovanie Baldur’s Gate, vzhľadom na úspech trojky. Larian však o to nemá záujem a rozhodol sa opustiť svet D&D a nechať ho v rukách vydavateľa Wizards of the Coast.
Práve pre Wizards of the Coast bude rozhodnutie Larianu veľkým sklamaním. Masívny komerčný úspech Baldur’s Gate 3 totiž priniesol spoločnosti viac ako 90 miliónov dolárov za licenčné poplatky.
Jednou z možností pre Larian je návrat k svojej vlastnej sérii Divinity. Tá síce nenesie také populárne meno ako Baldur’s Gate 3. Larian sa však dostal do povedomia mainstreamu a je zrejmé, že na čomkoľvek v súčasnosti pracujú bude veľmi očakávaná hra medzi priaznivcami RPG žánru.