- Bývalý šéf Sony Interactive Entertainment Europe Chris Deering sa zúčastnil My Perfect Console podcastu
- Počas neho sa vyjadril aj k vlne prepúšťania, ktorá zasiahla herný priemysel v posledných mesiacoch
Od roku 2022 prišlo v hernom priemysle o prácu viac ako 30 tisíc herných vývojárov po celom svete a hromada štúdií kompletne zatvorila svoje dvere. Ako najčastejší dôvod je uvádzaná ekonomická situácia v hernom svete. V skratke – herný priemysel nerastie, požičiavanie peňazí je drahé a cena herného vývoja stúpa. Keď si k tomu prirátame šialenú expanziu Embracer Group, ktorá skončila katastrofálne, tak výsledok je očividný.
Herní vývojári však ukazujú prstom na manažment a akcionárov. Herné spoločnosti v snahe udržať vysoké marže a ziskovosť zoštíhľujú počty zamestnancov. A popri tom si naďalej vyplácajú vysoké dividendy a obrovské manažérske bonusy.
Bývalý šéf Sony Interactive Entertainment Chris Deering však za prepúšťaním chamtivosť nevidí: „Nemyslím si, že je spravodlivé povedať, že výsledné prepúšťanie bolo chamtivé,“ povedal Deering. „Vždy som sa snažil minimalizovať rýchlosť, s akou sme pridávali zamestnancov. Pretože som vždy vedel, že nastane cyklus, a nechcel som, aby sme skončili s rovnakými problémami ako spoločnosť Sony v oblasti elektroniky.“
„Teraz, samozrejme, došlo len nedávno k veľkému prepúšťaniu v štúdiách Sony, a to v Londýne, ale celá táto zostava štúdií je už niekoľko rokov prevádzkovaná z Amsterdamu a neviem… ak neprídu peniaze od spotrebiteľov na poslednú hru, bude ťažké odôvodniť vynaloženie peňazí na ďalšiu hru.“
Choďte na pláž…
Prepúšťanie skomplikovalo život tisíckam herných vývojárov. Mnohí majú hypotéky a deti, ktoré potrebujú živiť. Deering to však až tak čierno nevidí. „Myslím si, že pre manažérov je to asi veľmi bolestivé, ale nemyslím si, že mať zručnosti v tejto oblasti [vývoj hier] bude znamenať celoživotnú chudobu alebo obmedzenie.“
Jeho odporúčanie? Nájsť si dočasne nejakú inú prácu, alebo sa pobrať na dovolenku. A keď sa situácia v hernom priemysle upokojí, tak sa vrátiť späť. „Stále je to tam, kde je akcia, a je to ako pandémia, ale teraz to bude chvíľu trvať… vymyslieť, ako sa cez to dostať. Jazdiť Uberom alebo čímkoľvek iným, odísť a nájsť si lacné miesto na bývanie a ísť na rok na pláž.“
„Ale sledujte svoje správy a držte krok, pretože keď vystúpite z vlaku, je to oveľa ťažšie. Ale som optimista, čo sa týka budúcnosti, dokonca aj pre ľudí, ktorí boli nedávno prepustení. A tieto veci sa niekedy obnovujú oveľa rýchlejšie, ako by ste si mysleli, keď je všetko veľmi neisté. Predpokladám, že ľudia dostávali nejaké slušné odstupné, a kým sa vyčerpá… no, viete, taký je život. Vždy hovorím, že na tomto priemysle je vzrušujúce to, že nikdy nemáte možnosť upadnúť do depresie. Musíte robiť to, čo vám vyskočí pred oči, a vy sa s tým vyrovnávate, presne ako v hre. Takže sa s tým vyrovnajte.“
Deering sa taktiež vyjadril k zrodu názvu PlayStation. Viac o tom si prečítate v samostatnom článku.