- Bývalý šéf PlayStation štúdií Šuhej Jošida sa v rozhovore pre Kinda Funny Games vyjadril k problematike remasterov a rozpočtov
- Jošida považuje remastery v dnešnej dobe za nutnosť
Fanúšikovia tradičných príbehových hier od PlayStation Studios majú od Sony relatívne jednoduché požiadavky. Skvelý vizuál a hrateľnosť, skvelý príbeh a žiadne mikrotransakcie. Tieto jednoduché požiadavky sa však v čase rastúcich rozpočtov hier menia na dosť komplikovanú realitu.
Možno aj preto nás Sony v posledných rokoch zaplavilo rôznymi remastermi svojich herných klasík. Bývalý šéf PlayStation Studios Šuhej Jošida má pre hráčov jednoduchý odkaz: Ak chcete od Sony hry, ktoré ich preslávili, tak musíte kupovať remastery.
„Vtipkoval som o tom, že Hermen [Hulst, spoluvýkonný riaditeľ PlayStation] niekedy robí príliš veľa remasterov,“ povedal Yoshida. „Myslím, že ľudia, ktorí sa na to sťažujú, si možno myslia, že Hermen to robí namiesto toho, aby robil niečo nové. Som si však istý, že tieto remaky robí špecializovaný, iný tím, alebo niektoré portovacie tímy, najmä PC verzie. Takže si nemyslím, že by tým niečo obetoval.“
„Hry pre jedného hráča teraz stoja toľko, že potrebujú dodatočný príjem z remasterov a portovania na PC. Remastre a porty sú oveľa lacnejšie na výrobu, vytvárajú dodatočné príjmy a vytvárajú nových používateľov IP, najmä keď hru prenesiete na PC.“
„Podporte Hermena pri portovaní a remastrovaní, aby mohol naďalej investovať do týchto skvelých nových hier.“