Zvyšovanie cien hier je veľmi horúcou a aktuálnou témou. Všetko začalo Nintendo, ktoré oznámilo, že vybrané Nintendo first-party hry sa budú predávať za 80$, čo v našom regióne znamená cenu na úrovni 90€. Efektívne tak urobilo dieru do hrádze, za ktorou čakajú herní vydavatelia. Nasledoval Xbox, ktorý ohlásil to isté. A čaká sa na ostatných, hlavne na Take-Two s GTA VI a Sony s ich príbehovými hrami.
Hráči samozrejme spokojní nie sú. Kto by už len chcel za hry platiť viac, však? Bývalý vice-prezident PlayStation, šéf PlayStation Studios a PlayStation Indies Šuhej Joišda však pre Critical Hits Games prezradil, že aj napriek zvyšovaniu cien sú hry „krádežou“ v pomere obstarávacej ceny v pomere k obsahu, ktorý za to dostanete.
„Keď sa pozriete na život vo všeobecnosti, ceny iných produktov sa zvýšili, viete, oveľa viac ako ceny hier. Takže si myslím, že bolo takmer neskoro, aby sa spoločnosti vyrábajúce videohry začali zaoberať cenovou štruktúrou.“
„Pokiaľ ide o skutočnú cenu 70 alebo 80 dolárov za skutočne skvelé hry, myslím si, že to bude stále krádež, pokiaľ ide o množstvo zábavy, ktoré špičkové hry, hry najvyššej kvality prinášajú ľuďom v porovnaní s inými formami zábavy.“
„Pokiaľ si ľudia starostlivo vyberajú, ako míňajú svoje peniaze, nemyslím si, že by sa mali sťažovať.“
Jošida navyše prezradil, že zvyšovanie cien hier neznamená, že automaticky každá hra sa bude predávať za zvýšenú cenu. No pochopiteľne to znamená, že tie najväčšie a technologicky najlepšie hry budú presne do tejto kategórie spadať. „Nemyslím si, že každá hra musí mať rovnakú cenu. Každá hra má inú hodnotu, ktorú poskytuje, alebo veľkosť rozpočtu. Som úplne presvedčený, že je na rozhodnutí vydavateľa – alebo vývojárov, ktorí si hru vydávajú sami -, aby stanovili cenu svojho produktu podľa hodnoty, ktorú podľa nich prináša.“