Gamesite.sk
    Facebook Instagram YouTube X (Twitter)
    Gamesite.sk
    Facebook Instagram YouTube Threads
    • HERNÉ NOVINKY
      • PC
      • PlayStation
      • Xbox
      • Nintendo
      • Mobil
      • Hardvér
    • TECHNOLÓGIE
    • RECENZIE
      • Herné recenzie
      • Hardvérové recenzie
    • HRY
      • Adventúrne
      • Akčné
      • Bojové
      • Fantasy
      • Historické
      • Hororové
      • Open world
      • Pretekárske
      • Role-playing (RPG)
      • Sandbox
      • Športové
      • Stealth
      • Strategické
      • Strieľačky
      • Survival
      • Vojnové
    • PODCAST
    • KOMENTÁRE
    • TEMATICKÉ ČLÁNKY
    • OSTATNÉ
      • Generation Magazín
      • TV a multimédiá
      • PR článok
      • GAMESITE NEWS
    Gamesite.sk
    Domovská stránka » Bývalý výkonný producent BioWare: EA plne pohltilo štúdio v roku 2017
    Herné novinky 3 Minúty čítania

    Bývalý výkonný producent BioWare: EA plne pohltilo štúdio v roku 2017

    Dominik FarkašDominik Farkaš09.05.2025
    Dragon Age: The Veilguard
    FOTO: BioWare
    Zdieľať
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit
    • Bývalý výkonný producent BioWare Mark Darrah vydal nové video v ktorom sa rozhovoril o roku 2017
    • Ten bol podľa neho kľúčom k pochopeniu súčasného štúdia BioWare

    Už iba málokto verí, že „staré-dobré“ BioWare ešte existuje. Nie po troch komerčných zlyhaniach za sebou. Štúdio, ku ktorému niekedy ostatné RPG štúdiá vzhliadali ako k svojmu vzoru ostalo v spätných zrkadlách. A toto smerovanie je výsledkom udalostí z roku 2017. Teda aspoň podľa bývalého výkonného producenta BioWare Marka Darraha.

    Ten v novom 16-minútovom videu tvrdí, že Dragon Age tím sa nikdy necítil podporovaný zo strany vedenia EA alebo BioWare a manažment štúdia a vydavateľstva ich rutinne prideľoval od projektu k projektu, čo bolo jedným z dôvodov, prečo The Veilguard vyšiel až 10 rokov po Dragon Age Inquisition.

    To sa udialo aj v rokoch 2016-2017, kedy štúdio pracovalo na novej Dragon Age hre, no manažment ich preradil, aby pomohli štúdiu BioWare Montreal dokončiť Mass Effect Andromeda.

    „V tom čase som mal pocit, že sa tím Dragon Age cíti podvedený,“ hovorí Darrah vo videu. „Mali pocit, že sa nám nedostáva podpory od spoločnosti BioWare ani od [vydavateľa] EA, čo bola v podstate pravda.“

    Masívna zmena a pohltenie štúdia

    Darrah tiež prezradil, že práve v tom čase sa udiali veľké zmeny z hľadiska manažmentu. Dovtedy sa BioWare zodpovedalo športovej sekcii EA, ktorú veľmi nezaujímalo na čom štúdio pracuje. To sa však zmenilo práve v roku 2017, kedy sa BioWare začalo zodpovedať inej časti EA, ktorú „veľmi zaujímalo, aké rozhodnutia sa v štúdiu robia.“ Práve preto EA tak rýchlo opustilo podporu Mass Effect: Andromeda a aj plánované príbehové DLC.

    „Skupina, ktorej sme sa hlásili, mala veľmi malý podiel na úspechu alebo neúspechu [Mass Effect: Andromeda] a mala oveľa väčšiu motiváciu, aby sa spoločnosť BioWare presunula k ďalšej veci, s ktorou by sa mohla spojiť a ukázať, že má vplyv na vývoj.“ A čo mala byť tá „ďalšia vec?“ Predsa Anthem. Neúspešná live service hra v ktorej EA videlo masívny potenciál. EA sa nechalo zaslepiť predstavami o masívnej a postupne monetizovanej hre a bolo ochotné urobiť všetko preto, aby hra uspela. Preto boli postupne všetky interné tímy vo vnútri BioWare postupne presunuté na vývoj Anthem, čo efektívne zastavilo vývoj novej Dragon Age hry.

    Práve v tom čase podľa Darraha skončilo BioWare, ako sme ho poznali: „Už dávnejšie som hovoril o tom, ako EA kupuje štúdiá, potom ich pohltí a tie začnú strácať svoju kultúru v celkovej kultúre EA. Mám pocit, že v roku 2017 spoločnosť EA dokončila konzumáciu štúdia BioWare, ktoré kúpila pred deviatimi rokmi v roku 2008.“

    Neúspech a ďalšie problémy

    Po neúspechu Anthem dostalo BioWare konečne možnosť pracovať na Dragon Age hre. No väčšina veteránov v štúdiu už dávno skončila, vrátane Darraha, ktorý opustil štúdio v roku 2020. Následne sa síce vrátil v roku 2023, no už iba ako konzultant. Dragon Age hra, ktorá bola niekoľkokrát reštartovaná a istý čas mala dokonca mať live service elementy skončila tak ako skončila. A nádeje okolo novej Mass Effect hry nie sú vysoké. Podľa posledných správ EA oholilo štúdio BioWare na kosť a na nový Mass Effect si teda ešte počkáme.

    Anthem Bioware Dragon Age: The Veilguard mass effect
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit Email

    Súvisiace články

    Gamesite Podcast Placeholder
    Gamesite Podcast

    Sony možno zahodilo ďalšie milióny do koša a plagiátorstvo nie je len na Slovensku – GSP 245

    19.05.2025
    Injustice
    Herné novinky

    Tretí diel populárnej bojovej série je vo vývoji, tvrdí leaker

    19.05.2025
    Xbox
    Xbox

    Novinky o novej generácii Xbox konzol: Microsoft sa konečne rozhodol!

    19.05.2025

    Odporúčané hry

    Anthem

    Anthem

    Dragon Age: Dreadwolf

    Dragon Age: Dreadwolf

    Mass Effect: Andromeda

    Mass Effect: Andromeda

    Baldur’s Gate

    Baldur’s Gate

    MaxMMA.sk

    Hashtag.sk

    Najčítanejšie za týždeň

    Bývalý vice-prezident PlayStation odkazuje, že sa nemáme sťažovať na zvyšovanie cien hier, pretože hry za 70-80$ sú aj tak „krádežou“

    19.05.2025

    Okamžite si zmeňte heslo na Steame: Na dark web údajne uniklo 89 miliónov Steam účtov!

    14.05.2025

    Šéf Take-Two má pre čakateľov na GTA VI skvelú správu: Odhalil aj dôvod odkladu hry

    16.05.2025

    Generation Magazín

    Stiahnuť
    Generation magazín č. 161
    Gamesite logo
    • Redakcia
    • Kariéra na Gamesite.sk
    • Partneri
    • Kontaktný formulár
    Facebook Instagram YouTube Threads
    Gamesite logo mobil
    • Redakcia
    • Kariéra na Gamesite.sk
    • Partneri
    • Kontaktný formulár
    Facebook Instagram YouTube Threads

    Píšte vyššie do určeného pola a stlačte Enter pre vyhľadávanie. Pre zrušenie vyhľadávania stlačte Esc.