- Bývalý veterán Bethesda Game Studios Will Shen prezradil, že podľa neho sú hráči unavení z obrovských hier
- Podľa neho za súčasný stav môže aj popularita hier, na ktorých pracoval
Hlavne v minulej generácii konzol sa vývojárske štúdiá predháňali v tom, aby vytvorili čo možno najväčší herný svet. Výsledkom sú veľké AAA hry, kde potrebujete minimálne 60 hodín na to, aby ste sa vôbec dostali k záverečným titulkom.
A podľa šéfa questov hry Starfield a bývalého vývojára Bethesda Game Studios Willa Shena už hráči začínajú byť z takýchto hier unavení. „Nie som za to osobne zodpovedný, ale čiastočne sa to stalo vďaka úspechu hier ako Skyrim a Fallout 4, týchto naozaj veľkých titulov, ktoré môžete hrať prakticky navždy,“ vysvetľuje Shen. „Aj po toľkých rokoch hrá Skyrim stále veľa ľudí. Myšlienka týchto večne zelených hier, v ktorých môžete stráviť tisíce hodín, zasiahla celé odvetvie. Predtým to boli MMO. World of Warcraft, existujú superfanúšikovia, ktorí túto hru nikdy neopustia.“
„Teraz sa dostávame do bodu, keď sú ľudia unavení, alebo veľká časť, čoraz väčšia časť publika, je unavená z investovania viac ako 30, 100 hodín do hry. Pretože to už majú za sebou. Už majú hry, ku ktorým sa budú neustále vracať, a pridať na tento zoznam ďalšiu je náročné. Vždy je to náročné.“
Dĺžka hier je problém aj kvôli ich rozpočtu
„V našich knižniciach máme teraz toľko hier, že sa k nim môžeme vracať donekonečna,“ hovorí. „Potom sú tu mamutie úspechy, keď sa venujete len jednej hre, zvyčajne sa zameriavate na Madden alebo FIFA, Call of Duty, Fortnite, League of Legends, World of Warcraft, ktorúkoľvek z nich – alebo Skyrim.“
Na problematickú dĺžku hier často upozorňuje aj bývalý šéf PlayStation Shawn Layden, no hlavne s ohľadom na nafukujúce sa rozpočty AAA hier. Podľa neho sa musíme vrátiť k hrám, ktoré dokážeme prejsť za 15 hodín. V opačnom prípade sa cena vývoja stane neudržateľnou a to bez ohľadu na počet predaných kópií.