- Bývalý dizajnér štúdia Arkane Julien Eveillé poskytol rozhovor pre PC Gamer
- V ňom prezradil, že Dishonored 2 bol komerčným sklamaním, ktoré takmer prinieslo koniec celého štúdia
Séria Dishonored je známou a populárnou. A aj komerčne úspešnou. To však platilo iba pre prvý diel. Dvojka, napriek vysokým kvalitám, nedokázala byť finančne úspešnou. A takmer to spôsobilo zánik štúdia Arkane.
Prezradil to bývalý dizajnér štúdia Julien Eveillé pre PC Gamer. Podľa neho bol problémom Dishonored 2 rozpočet, ktorý bol dokonca vyšší ako pri hre Skyrim. No predaje tomu nezodpovedali. „Bolo to trochu zvláštne a čudné,“ hovorí. „Myslím, že keď sa Bethesda pozerala na čísla, pomyslela si: OK, Skyrimu sa predalo toľko a toľko. A jeho výroba stála menej ako Dishonored 2. Takže si kládli otázky. Z hľadiska výkonných výdavkov má zmysel klásť tieto otázky: „Prečo by sme s vami mali pokračovať? Ale vedeli sme, že máme akúsi ochranu v podobe pečate kvality, keď robíme hry, ktoré by sa možno dali považovať za najprepracovanejšie z celého katalógu Bethesdy.“
Práve dobré hodnotenia Dishonored 2 a Death of the Outsider efektívne zachránili štúdio Arkane. To malo vtedy aj ďalšie problém, nakoľko jeho zakladateľ Raphael Colantonio sa rozhodol odísť. Situáciu vtedy „zachránil“ súčasný šéf štúdia Dinka Bakaba, ktorý presvedčil manažment Bethesdy. Štúdio následne vytvorilo hru Deathloop a v súčasnosti pripravujú hru Marvel’s Blade.
Prežila však iba francúzska pobočka štúdia. Tá americká bola zatvorená v minulom roku po komerčnom zlyhaní hry Redfall.