- Poľské štúdio CD Projekt RED vo svojej finančnej správe oznámilo, že chce zvýšiť kadenciu vydávania svojich nových veľkých hier
- Štúdio vydalo počas 13 rokov štyri veľké hry – Zaklínač (2007), Zaklínač 2 (2011), Zaklínač 3 (2015) a Cyberpunk 2077 (2020)
Vývoj AAA hier sa v súčasnosti predlžuje a to až tak, že mnohí analytici poukazujú, že tento trend je dlhodobo neudržateľný. AAA hra v dnešnej dobe štandardne strávi 5 rokov v produkcii a v prípade novej značky aj dlhšie. Stačí teda jedno komerčné zlyhanie a štúdio sa môže dostať do veľkých finančných problémov.
CD Projekt RED je toho príkladom. Zatiaľ čo medzi vydaním dvoch Zaklínač hier ubehli 4 roky, tak medzi Zaklínač 3 a Cyberpunk 2077 to už bolo 5 rokov. A od vydania Cyberpunku už ubehli 4 roky a nová hra poľského štúdia je v nedohľadne.
To sa však má zmeniť. Šéf CD Projekt Michał Nowakowski počas prezentácie finančných výsledkov štúdia prezradil, že štúdio chce vydávať nové veľké hry s väčšou pravidelnosťou. Dosiahnuť to chcú tak, že budú vyvíjať viacero hier naraz.
„Už sme pracovali na dvoch projektoch súčasne, keď sme pracovali na [Cyberpunk 2077 DLC] Phantom Liberty, pretože to bol projekt veľkosti hry, na ktorom pracovalo takmer 300 ľudí. Zároveň sme už pracovali na Polaris, takže máme skúsenosti s prácou na viacerých projektoch. V súčasnosti pracujeme na viacerých projektoch. Pobočka v Bostone vyvíja Cyberpunk 2, tu v Európe sa vyvíja Polaris a samozrejme máme aj ďalšie projekty s inými tímami, ako napríklad Project Sirius, tiež v Bostone s The Molasses Flood.“
„V spolupráci s Canis Majoris vznikol remake Zaklínača 1, takže určite môžete očakávať, že vydáme viac titulov a frekvenciu ich vydávania určite plánujeme zvýšiť. Samozrejme nebudem komentovať, aký je časový odstup medzi jednotlivými projektmi.“
Aké sú teda plány CD Projekt RED?
Pohľad na zamestnaneckú štruktúru štúdia napovedá, že nová Zaklínač hra (Polaris) je už v pokročilom štádiu vývoja. Rastie aj tím v Bostone zodpovedný za vývoj Cyberpunk 2 (ten narástol za tri mesiace o 9 vývojárov). 20 zamestnancov je vyhradených aj na vývoj novej hernej značky štúdia s označením Hadar.
![](https://i.kinja-img.com/image/upload/4b8124ae94911cb9e71318295e038b77.png)
Vedenie CD Projekt potvrdilo, že novú Zaklínač hru neuvidíme na trhu pred rokom 2026. Dôvodom je fakt, že štúdio prechádza na novú technológiu (Unreal Engine 5). Tento prechod by však následne mal uľahčiť vývoj ďalších hier v sérii Zaklínač, nakoľko nová sága je plánovaná ako trilógia. Celá sága by mala byť podľa predpokladov CD Projekt RED dokončená v roku 2032. To znamená, že v priebehu šiestich rokov plánuje štúdio vydať tri veľké Zaklínač hry (okrem toho aj remake jednotky a spin-off). Vo vývoji je aj spomínané pokračovanie Cyberpunku (Orion).
Samozrejme, jedna vec sú plány a druhá vec je realita. Uvidíme teda, ako sa štúdiu podarí naplniť svoju víziu.