- Konami a Bloober Team nedávno odhalili dátum vydania remaku kultovej hry Silent Hill 2
- Nová reportáž však naznačuje, že za oponou panuje veľké napätie medzi spoločnosťami
Už v októbri sa dočkáme vydania remaku kultovej hry Silent Hill 2. Na hre sa podieľa vydavateľstvo Konami ako vlastník značky a poľské štúdio Bloober Team zodpovedné za hry ako The Medium či Layers of Fear.
Už niekoľkokrát sme sa však dočkali náznakov, že vzťah medzi spoločnosťami nie je najlepší. Vypovedal o tom fakt, že Bloober Team verejne skritizoval Konami za trailer k remaku, ktorý vyšiel v januári a ktorý vraj „nereprezentoval ducha hry.“ A nový článok japonského magazínu Famitsu zas naznačuje, že spoločnosti sa nezhodli ani na celkovom koncepte hry.
Producent Motoi Okamoto totiž priznal, že Konami a pôvodný Silent Hill 2 tím chceli, aby sa Bloober Team viac odčlenil od pôvodného materiálu hry a priniesol do remaku veľké zmeny. To však Bloober Team nechcel.
„Japonský personál, vrátane Masahira Ita, dizajnéra, ktorý pracoval na pôvodnej verzii, a Akiru Yamaoka, zvukového dizajnéra, povedal „chceme zmeniť túto časť“, zatiaľ čo na druhej strane Bloober Team často odpovedal „nie, nechceme to zmeniť!“
„Niekedy sa názory stretli proti sebe, ale nakoniec si myslím, že sa nám to podarilo. Myslím, že v najnovšom traileri uvidíte, že hoci sa znovuzrodil v modernom štýle, zachovali sme dobré vlastnosti pôvodnej verzie.“
„Koniec koncov, tvorcovia hier nechcú robiť to isté, čo vytvorili, znova a znova,“ povedal. „Nechcú, aby ľudia hrali to isté. Preto chceli v remaku veľa vecí úplne zmeniť.“
„Ale nakoniec vďaka názorom Bloober Team, ktorí sú veľkými fanúšikmi originálu, remake nakoniec veľmi rešpektoval pôvodnú hru. Keby sme vytvorili vývojový tím výhradne v Japonsku, možno by z toho vznikol úplne iný remake.“