- Šéf DICE Vince Zampella poodhalil niekoľko informácií o novej Battlefield hre
- Hra tento rok vstúpila do produkcie a zahrať si ju možno budeme môcť už na budúci rok
Po fiasku s Battlefield 2042 nezostal v DICE kameň na kameni. Štúdio totiž pri vývoji hry spravilo niekoľko zásadných chýb, čo oddaná komunita neodpúšťa a to sa odrazilo aj na komerčnom (ne)úspechu hry. Aj keď musíme dodať, že zabugovanosť hry pri vydaní nepomohla.
EA reagovalo promptne. Vymenilo vedenie štúdia a na čelo posadili Vinca Zampellu, pôvodného tvorcu sérií Medal of Honor: Allied Assault, Call of Duty či Titanfall. A jeho filozofia je neúprosná. Základ Battlefieldu sa proste musí hrať ako Battlefield. V rozhovore pre IGN Zampella potvrdil, že nový Battlefield sa vráti k „základným prvkom série Battlefield.“
„Ak sa pozriete späť na vrchol alebo vrchol Battlefieldu, je to práve Battlefield 3… Battlefield 4, kde bolo všetko moderné. A myslím si, že sa musíme vrátiť k jadru toho, čo Battlefield je, a urobiť to úžasne dobre, a potom uvidíme, kam sa to bude ďalej vyvíjať. Ale myslím si, že pre mňa je ten vrchol Battlefieldu v tých časoch Battlefield 3 a 4. Takže si myslím, že je to nostalgické pre hráčov, pre mňa, dokonca aj pre tímy. To sú také tie časy rozkvetu… aj keď by som povedal, že aj rok 1942.“
Čo to znamená v praxi? Že v novej Battlefield hre neuvidíme žiadnych špecialistov a séria sa tak vráti späť k herným triedam. Legendárny herný tvorca tiež potvrdil, že nový Battlefield sa bude odohrávať v „moderných časoch“ a teda so súčasným vojenským vybavením.
Zmenší sa aj počet hráčov
Ďalším krokom späť, no k lepšiemu bude návrat k maximálnemu počtu 64 hráčov, ktorý bude diktovať dizajn máp a balans jednotlivých herných tried.
„Áno, mať 128 hráčov, bolo to zábavnejšie? Ako… robiť číslo kvôli číslu nemá zmysel. Všetko testujeme okolo toho, čo je najzábavnejšie. Takže ako ste povedali, mapy, akonáhle sa dostanú do určitej mierky, stanú sa inými. Je to iný priestor na hranie a myslím, že podľa toho treba navrhovať. Takže navrhujeme niečo, čo sa viac podobá na predchádzajúce Battlefieldy,“ hovorí Zampella. „Radšej by som mal pekné, husté, naozaj pekné, dobre navrhnuté hracie priestory. Niektoré z nich sú naozaj dobré. Nemôžem sa dočkať, až niektoré z nich uvidíte.“
„Musíme mať jadro. Hráči Battlefieldu vedia, čo chcú. Sú s nami odjakživa, sú to úžasní podporovatelia. Musíme si získať späť ich dôveru a získať ich späť na našu stranu. A potom je to rozšírenie a získanie ďalších hráčov do univerza a zistenie, čo môžeme urobiť, aby ste, keď chcete iný zážitok, nemuseli opustiť Battlefield. Môžete zažiť viac vecí v rámci univerza Battlefield. Takže rozširujeme ponuku, ktorú poskytujeme.“
Masívny tím, a ďalšie platformy?
Okrem DICE pracuje na novej Battlefield hre aj trojica štúdií Motive, Ripple Effect a Criterion. EA označila nový Battlefield ako najambicióznejší projekt v histórii série a je zrejmé, že od úspechu hry závisí veľa.
Zatiaľ však nevieme, kedy sa hry dočkáme. Zampella prezradil, že plná produkcia hry sa začala začiatkom tohto roka a hra sa v súčasnosti testuje každý týždeň. Potvrdil však, že vývojári plánujú istú formu zapojenia komunity do vývoja hry a to už na budúci rok. Či to však bude vo forme beta testovania, alebo nebodaj Early Access formátu netušíme.
Čo sa týka platforiem, tak očakávame PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5. Zampella však nevylučuje ani prípadnú verziu pre Switch 2. To by však muselo Nintendo v prvom rade mať konzolu ohlásenú a vydanú. „Nemáme čo oznámiť, ale existuje svet [pre takýto port]? Určite. Máme ich radi ako partnerov. Boli pre nás skvelí. Milujem [Switch]“