- Počas Xbox Games Showcase ukázalo štúdio id Software hru DOOM: The Dark Ages
- Tá príde na budúci rok na PC, Xbox Series X/S, PlayStation 5 a do Game Passu
Napriek tomu, že obe Doom hry reštartovanej ságy zbierali komerčný úspech a vysoké hodnotenia, tak pri Eternal sa názory fanúšikov rozdelili. Jeden tábor preferoval voľnejší prístup k dizajnu so zameraním na gore, druhý zas preferoval bojový tanec Eternal – dizajnový prístup „kameň-papier-nožnice,“ ktorý presne určoval konkrétne zbrane na likvidáciu konkrétnych typov nepriateľov a to hlavne na vyšších náročnostiach.
DOOM: The Dark Ages sa pokúsi tieto dve skupiny spojiť a ponúknuť im aj jedno aj druhé v jednom balíčku. Inšpirované pôvodnou DOOM hrou. Režisér Hugo Martin v rozhovore pre GamesRadar+ povedal, že úlohou štúdia bolo zmeniť základy hrania a vrátiť sa späť k pôvodným DOOM hrám: „Na začiatku každého vývojového cyklu si znovu zahrám pôvodný Doom a nechám ho zahrať aj tím. Uvedomil som si, že sme stále netrafili do čierneho.“
Projektily…
Dôvodom, prečo sa id Software netrafil do čierneho sú projektily. „Hneď som si všimol, ako pomaly sa tie projektily pohybujú – až teraz mi došlo, že je to bludisko. Pohyb je viac horizontálny, keď sa prepletáte medzi projektilmi, a v pôvodnom Doomovi záležalo na každom projektile.“

DOOM Eternal investoval do vertikality a rýchlosti pri súbojoch. Je teda zrejmé, že The Dark Ages rýchlosť uberie „Vo vzduchu sme nemohli vystúpiť vyššie ako do Doom Eternal. Bol to skvelý zážitok, ale chceme, aby každá hra stála sama o sebe. Ak ste v hre Doom Eternal boli stíhačkou F22, tentoraz sme chceli, aby ste sa cítili ako tank Abrams. Znamená to, že ste silnejší a pevnejší v zemi. Bojový systém pre nových hráčov – tých, ktorí sa k Doomu dostali až s reštartom – si myslím, že s The Dark Ages budú mať pocit, že ide o prepracovaný bojový systém. Ale dlhoroční fanúšikovia série, ľudia, ktorí hrali pôvodný Doom, uvidia, že je to naozaj návrat do formy.“
Vizuálne orgie
Doom: The Dark Ages poháňa nová verzia id Tech enginu. Štúdio sa pochválilo, že na Series X dosahuje „fenomenálne výsledky“ z hľadiska toho, ako hra funguje. Nová verzia enginu okrem iného umožnila oveľa viac nepriateľov na obrazovke naraz, čo sa ukázalo aj v úvodnom traileri. „Máme viac démonov ako kedykoľvek predtým. Použitie brokovnice a spôsobenie všetkého toho poškodenia, so všetkými odletujúcimi gore kúskami a spätnou väzbou, ktorú teraz môžeme v hrách dosiahnuť, je jednoducho neuveriteľné Je vzrušujúce, že to môžeme hráčom poskytnúť,“ pokračuje Martin. „Táto technológia nám skutočne umožňuje robiť tie najväčšie priestory a najväčšiu AI a zbrane pôsobia ako tie najsilnejšie, aké ste kedy v hre Doom držali v rukách.“
„Myslím, že počet AI protivníkov na obrazovke je… Myslím, že v tejto chvíli ani neexistuje limit, je to šialené. Stále čakám, že od programátorov počujem „nie“, a oni to tentoraz nepovedali. Mám pocit, že po technickej stránke sme v celom rozsahu dostali možnosť vytvoriť našu najlepšiu hru. Posledné dve reštartované hry Doom na to nadviazali – v minulosti sme určite mali obmedzenia a tie teraz akoby neboli. S každou hrou sa však snažíme stavať na úspechu tej predchádzajúcej a vziať si z nej tie správne ponaučenia.“
Štít je kľúčom
Jednou z hlavných atribút Doom Slayera v pokračovaní bude štít nazvaný ako Shield Saw. Martin prisľúbil, že ho budeme môcť používať v kombinácii s ľubovoľnou zbraňou. „So štítom môžete robiť veľa vecí. Môžete blokovať útoky, môžete odrážať projektily, sú tu zbrane na boj zblízka, s ktorými môžete kombinovať útoky – používate ho na riešenie problémov. Štítom v ľavej ruke v podstate využívate slabé miesta a potom zraňujete veci zbraňami v pravej ruke. Je to celkom jednoduché.“