- Štúdio Respawn oznámilo zrušenie nových projektov vo vývoji
- Bloomberg však informuje, že škrty zasiahli celé vydavateľstvo Electronic Arts
EA iba v minulom roku prepustilo približne 670 zamestnancov. Následne koncom roka urobilo škrty v štúdiu BioWare a teraz sa k nim pridá ďalších 300 až 400. Informoval o tom Bloomberg s odvolaním sa na svoje zdroje. Hovorca EA potvrdil prepúšťanie, no odmietol hovoriť o konkrétnych číslach: „V rámci trvalého zamerania na naše dlhodobé strategické priority sme v rámci našej organizácie uskutočnili vybrané zmeny, ktoré efektívnejšie zosúlaďujú tímy a rozdeľujú zdroje v záujme podpory budúceho rastu.“
Najviac toto prepúšťanie zasiahlo štúdio Respawn Entertainment – tvorcov Apex Legends a Star Wars Jedi hier. Štúdio prišlo o približne 100 zamestnancov, pričom súčasťou škrtov bolo aj zrušenie dvoch inkubačných projektov. Jeden z nich bol zrušený začiatkom tohto roka a druhý bol zrušený ako súčasť týchto škrtov.
Druhým zrušeným projektom je projekt s označením R7, ktorý viedol legendárny dizajnér Steve Fukuda. Malo ísť o extrakčnú strieľačku zasadenú do Titanfall sveta. Oba projekty však boli ďaleko od svojho vývoja. Respawn pritom v minulom roku zrušil vývoj Mandalorian FPS hry a ide teda o tretí zrušený projekt za veľmi krátku dobu.
Štúdio vo vyhlásení napísalo, že v najbližšej budúcnosti sa bude sústreďovať na vývoj tretieho pokračovania Star Wars Jedi série a tiež aj podporu Apex Legends.
EA dobehli neúspechy…
EA sa ocitlo v nepríjemnej situácii po tom, čo niekoľko ich hier nenaplnilo komerčné očakávania. Dragon Age: The Veilguard bol masívnym komerčným zlyhaním – hra dosiahla iba 50% očakávaných predajov. Ešte väčším úderom do financií EA však bol slabší komerčný výsledok EA Sports FC 25 a väčší úpadok Apex Legends, ako EA očakávalo.
Tieto škrty tak údajne súvisia práve so snahou EA sústrediť sa na zlepšenie ziskovosti a to škrtnutím rizikových projektov a presunutím vývojárov na podporu Apex Legends a ďalších hier. Šéf EA Andrew Wilson nedávno naznačil, že Apex by sa mohol dočkať 2.0 verzie, ktorá by hru opäť nakopla. Je preto možné, že vývojári boli k Apexu presunutí práve z tohto dôvodu.
EA plánuje v tomto roku, okrem tradičnej nádielky športových hier, vydať nový Battlefield. A práve od neho si EA sľubuje veľmi veľa. Tak veľa, že k vývoju priradili okrem tradičného DICE štúdia aj štúdiá Criterion, Ripple Effect a Motive.