- Vydavateľstvo Electronic Arts oznámilo prepúšťanie približne 670 zamestnancov
- Súčasťou prepúšťania je aj odklon od vývoja licencovaných hier a zrušenie Star Wars FPS hry
- Zrušené však bolo aj jedno z Battlefield štúdií
EA včera ohlásilo 5% zníženie počtu zamestnancov, takže o prácu príde približne 670 ľudí. Spolu s týmto rozhodnutím prichádza aj veľká strategická zmena, nakoľko EA sa odkláňa od vývoja licencovaných hier. Problém tohto rozhodnutia však spočíva v tom, že EA má v súčasnosti vo vývoji hneď niekoľko licencovaných hier. Od trojice Star Wars hier, cez Iron Man a Black Panther hry.
Obeťou sa tak stalo štúdio Respawn. Tomu EA zrušilo chystanú Star Wars FPS hru o ktorej sme vás informovali iba nedávno. Malo ísť o príbehovú Mandalorian hru, ktorej vývoj viedol spolu-tvorca série Medal of Honor Peter Hirschmann. Šéfka EA Entertainment Laura Miele ozrejmila rozhodnutie. Prezradila, že Respawn sa bude sústreďovať na Star Wars Jedi sériu a Apex Legends:
Prečítajte si tiež
Tvorcovia Titanfall údajne pracujú na Mandalorian FPS hre
„Jedinečná schopnosť spoločnosti Respawn nadviazať kontakt s hráčmi a vytvárať výnimočné herné zážitky nemá v oblasti zábavy konkurenciu,“ uviedla vo vyhlásení. „Keď sme sa v posledných mesiacoch pozreli na portfólio spoločnosti Respawn, je jasné, že naši hráči sa najviac tešia na hry Jedi a bohatú knižnicu značiek vlastnených spoločnosťou Respawn.
„S týmto vedomím sme sa rozhodli odkloniť od počiatočného vývoja akčnej FPS hry Star Wars a zamerať naše úsilie na nové projekty založené na našich vlastnených značkách a zároveň poskytovať podporu existujúcim hrám. Vždy je ťažké odísť od projektu a toto rozhodnutie nie je odrazom talentu, húževnatosti alebo vášne, ktorú tím pre hru má. Poskytnúť fanúšikom ďalšie diely kultových franšíz, ktoré chcú, je definíciou príbehového trháku a správnym miestom, na ktoré sa treba zamerať.“
Ridgeline skončilo skôr ako začalo
Škrty sa však dotkli aj vlastných sérií Electronic Arts. EA totiž zrušilo štúdio Ridgeline Games, ktoré vzniklo iba v roku 2021 pod vedením spolu-tvorcu série Halo Marcusa Lehta (ten iba nedávno oznámil svoj odchod). Štúdio malo vytvárať príbehové zážitky zasadené do sveta Battlefield.
Štúdio však nedostalo príležitosť vytvoriť ani jednu hru. Šéfka EA Entertainment Laura Miele oznámila, že niektorí vývojári štúdia budú presunutí pod ďalšie Battlefield štúdio – Ripple Effect a budú sa podieľať na tvorbe multiplayerových zážitkov v Battlefield sérii. Príbehový aspekt Battlefieldu bude mať na starosti britské štúdio Criterion.
To je celkom problematická správa aj pre fanúšikov série Need for Speed, nakoľko Criterion sa stará práve o túto pretekársku sériu. Je otázne ako štúdio zvládne skĺbiť vývoj kampane pre Battlefield s vývojom novej Need for Speed hry.
„Naša vízia pre Battlefield je ambiciózna a vzrušujúca. Vďaka silnému vedeniu Vincea Zampellu a Byrona Beedeho a odhodlaným štúdiám, ktoré sú odhodlané vybudovať platformu Battlefield, ktorú si naši fanúšikovia zamilujú, robí projekt významný pokrok,“ povedala Miele.
„Dnes máme najväčší tím Battlefieldu v histórii série, nadšených ľudí po celom svete a naše štúdiá sú zorganizované tak, aby mohli využívať výhody franšízy aj miestneho vedenia. Marcus Lehto nedávno urobil osobné rozhodnutie opustiť projekt. Aby sme zabezpečili, že naša práca bude pokračovať bez prerušenia, okamžite sme vymenovali vedenie spoločnosti Criterion, ktoré bude dohliadať na našu prácu na hre pre jedného hráča.
„V rámci tejto zmeny ukončíme činnosť Ridgeline ako samostatného štúdia v Seattli, pričom niektorí členovia tímu sa pridajú k Ripple Effectu. Budú naďalej spolupracovať s tímami spoločností DICE, Ripple a Criterion pri vytváraní ďalšieho zážitku z hry Battlefield.“