- Epic Games usporiadalo Epic Games Unreal Fest
- Ten nám ukázal novinky v Unreal Engine
- Spoločnosť tiež potvrdila šiestu generáciu enginu
Unreal Engine patrí medzi najpoužívanejšie enginy v súčasnom hernom priemysle. Jeho popularita v posledných rokoch ešte stúpla a to po tom, čo štúdiá ako Crystal Dynamics (Tomb Raider), CD Projekt RED (Cyberpunk) či Eidos Montreal ukončili produkciu vlastných enginov v prospech presunu na Unreal Engine 5.
Epic tak naďalej investuje množstvo prostriedkov, aby posúval engine vpred a najnovší posun má označenie Unreal Engine 5.5. Ten je v súčasnosti už dostupný v Preview verzii pre vývojárov. Najväčším posunom vpred v tejto verzii enginu je technológia s označením MegaLights. Táto technológia umožní vývojárom vytvárať dynamické, posúvateľné a realistické sektory s tieňmi s možnosťou pridania volumetric fog. Výsledok je ohromujúci o čom sa môžete presvedčiť na videu nižšie. Toto demo bežalo v reálnom čase na konzole PlayStation 5 a obsahuje scénu s 1000 svetelných zdrojov, ktoré vytvárajú tiene.
Unreal Engine 5.5 prinesie tiež zlepšenia renderingu Nanite v súvislosti so Skeletal Meshes, a technológia Path Tracer je už dostupná na plnú produkciu. Epic tiež oznámil, že od 1. januára 2025 zníži podiel, ktorý si berie od vývojárov z 5% na 3% pri projektoch, ktoré utŕžia minimálne 1 milión dolárov. Musia však svoju hry vydať aj na Epic Games Store.
Epic už pracuje aj na šestke
Napriek tomu, že hier postavených na Unreal Engine 5 je stále ako šafránu (pritom engine vyšiel v roku 2020), tak Epic už potvrdil práce na šiestej generácii svojho enginu. Počas prezentácie prezradil vývojár Epicu, že Verse, Scene Graph a API, ktoré prídu v decembri budú základným kameňom pre Unreal Engine 6.