Schôdzka dohodnutá o pol jednej. A nikto nič. Tak som sa do miestnosti vybral sám a zrazu som sa ocitol pred troma najvyššie postavenými mužmi série Forza, medzi nimi aj pred riaditeľom Turn 10 štúdia Dana Greenwalta.
Nakoniec bol z toho príjemný off-topic pokec, zatiaľ čo sme čakali na ostatných žurnalistov, ktorí mali schôdzku v rovnakej dobe. Po ich príchode začala prezentácia, rovnakým trailerom, aký mali možnosť vidieť všetci na konferencii spoločnosti Microsoft, po ktorom sa slova ujal kreatívny riaditeľ Forza Motorsport 6.
Hovorí o tom, že z hľadiska vyzbieraných dát zistili, akí sú fanúšikovia Forzy rôznorodí, že preferujú iné štýly jazdy. Niektorí hrajú často, iní si chcú iba občas poriadne zajazdiť. Jedna skupina má rada víťazenie, druhá má rada adrenalín pri pretekaní. A stavba novej Forzy má vyhovieť všetkým.
Hlavným prvkom šiestej Forzy má byť Stories of Motorsport, 70-hodinová kampaň, ktorá hráčov prevedie rôznymi obdobiami histórie áut a motoršportu. Táto kampaň je rozdelená do 5 kariér a práve tie pokrývajú rôznorodosť období v hre. Výber kampane následne ovplyvňuje aj prístupnosť tzv. „car divisions,“ čiže sekcií, kde sú rozdelené jednotlivé autá. To má podľa autorov zvýšiť atraktivitu kariéry a ponúknuť hráčovi dostatočnú motiváciu. Systém ovplyvňovania počtu získaných kreditov počtom aktivovaných asistentov zostal a pribudli aj mutátory, ktoré ponúkajú rôzne výzvy a bonusové kredity za ich splnenie.
Ako demo si autori zvolili legendárny britský okruh Brands Hatch a to za dažďa. Práve dážď a možnosť jazdiť v noci patria medzi najväčšie ťaháky tejto najväčšej pretekárskej série na Xboxe. Turn 10 nám rozpráva, že pre väčšiu uveriteľnosť vytvorili tisícky materiálov a každý z nich inak reaguje na prítomnosť slnečných lúčov a dažďových kvapiek. Ďalej tu máme viac ako 136 povrchov tratí, pričom vzhľadom na simulačné poňatie série by sme mali medzi nimi cítiť rozdiel.
Nakoniec však prichádza niečo, čo autori nazvali „redefinovanie dažďa v pretekárskych hrách.“ 3D mláky, ktoré prostredníctvom fyzikálneho enginu vykonávajú interakciu s pneumatikami, môžu spôsobiť aquaplanning, alebo stiahnuť auto do strany, čo nám bolo následne aj názorne ukázané. Rôznorodé bude poňatie nočných pretekov podľa lokácie, v ktorej sa jazdec nachádza.
Prišli na rad aj čísla. Viac ako 450 Forza Vista áut, 26 lokácií (pozor, nie 26 tratí), všetko v 1080p a 60 FPS a 24 áut v multiplayeri. Sľúbené sú hodnotené ligy, ktoré budú triediť hráčov podľa výkonnosti, vylepšená funkcia Drivatars, laserom skenované trate pre maximálnu autenticitu.
Zároveň autori potvrdili, že na rozdiel od Halo 5, táto first party hra Microsoftu nevyužíva nové API DirectX 12, ktorého možnosti Turn 10 zatiaľ iba skúma. Taktiež sme sa dozvedeli, že počasie vo Forza Motorsport 6 bude iba vopred definované a nie dynamické a že sa taktiež nedočkáme nočných pretekov za dažďa.
Vyzerá to tak, že Forza Motorsport 6 ponúkne familiárny zážitok s niekoľkými novými prvkami a tie budú nepochybne osviežením série, ktorá si piatym dielom prežila trochu horší produkt.
{gallery}/article/22448{/gallery}