E3 2015: Mad Max – preview

E3 2015: Mad Max – preview

Vyprahnutá púšť, nehostinné prostredie a zopár šialencov na cestách. Tak by sa dal charakterizovať Mad Max.

Hra si prešla dlhým vývojom, ktorý prinášal hráčom viac starostí ako zábavy, no tentokrát je Max skutočne „real deal.“ Na otázku, ako je možné, že Avalance vydáva v jednom roku dve AAA hry (okrem Mad Maxa majú aj Just Cause 3) odpovedá vývojár jednoducho:"Magic!". E3 demo začína veľmi familiárne. Nie preto, že by bol Mad Max pokračovaním, ale preto, že jeho súbojový systém si toho požičiava dosť od Batmana. Útoky sa striedajú s protiútokmi, všade je krv a na konci je jediným, kto stojí na vlastných nohách, práve Max.

Nepriatelia však po sebe zanechali veľa „šrotu“. Ten sme poctivo pozbierali, aby sme si vedeli naše auto pekne vylepšiť, pretože nehostinné prostredie nám nedaruje nič. Navyše sme si všimli, že v hre bude potrebné manažovať hladiny benzínu v nádrži a úroveň hydratácie, čo len pridáva k survival aspektu a zdôrazňuje podtón hry.

Teraz, keď sme si vylepšili auto v jednoduchom a prehľadom menu, je na čase vydať sa hľadať V8 motor pre nášho tátoša. Niečo sa šušká o prítomnosti skupiny áut s takýmito motormi, takže sa vydávame tým smerom.

Hneď „padne do oka“ výborný jazdný model a hlavne úžasne spracovaný terén, keď auto reaguje skutočne na každý jeden hrboľ a tých je v hernom svete požehnane. Keď dorazíme na miesto, musíme sa pustiť do hľadania konvoja. Náhodne generovaná udalosť nám však postaví do cesty skupinu áut a je potrebné sa o ne postarať. Kolega v zdanej časti auta je pripravený na Maxove rozkazy a pomáha pri ničení nepriateľských áut.

Či už sa rozhodnete súperov zničiť nárazmi, harpúnou im odtrhávať jednotlivé časti auta, zamerať sa na slabé miesta, ktoré môžete následne ničiť brokovnicou, alebo ich ničiť priamo zbraňami väčšieho kalibru, hra vám nebude klásť polená pod nohy. Ovláda sa ľahko a intuitívne, no zároveň sa nedá povedať, že by hra samotná bola ľahká a neboli sme ďaleko od toho, aby nám nepriatelia naše auto odpálili.

Práve tento pocit ohrozenia, výborný kolízny model a atmosférické boje s autami prispievajú k tomu, že Mad Max nebude len hrou, kde je rutinérsky dobre spracovaný boj holými rukami, ale že aj ten druhý pilier v podobe boja v autách nebude ničím zaostávať.

Otázkou tak už len zostáva, ako na tom bude príbeh, herný svet (ktorý je mimochodom veľmi pekný) a možnosti v ňom. Faktom však zostáva, že som si čas strávený pri hre užil a teším sa na to, až Mad Max uzrie svetlo sveta.

 

Zdroj: E3 2015, GS

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk