10 najlepších momentov, odhalení a konferencií na E3 2015

10 najlepších momentov, odhalení a konferencií na E3 2015

Festival všetkého herného, E3, je úspešne za nami a všetci v redakcii Gamesite.sk sme ho úspešne prežili, aj keď sme chvíľami trpeli silným nedostatkom spánku a inokedy nám po niektorých odhaleniach a príhovoroch zase krvou prúdili obrovské množstvá adrenalínu.

Teraz, keď už je všetko dôležité odhalené, sa môžeme s menším odstupom pozrieť na celý festival a zhodnotiť jeho najprekvapivejšie, najpotešujúce a najdôležitejšie momenty. Viac o spomínaných momentoch a hrách si budete môcť prečítať kliknutím na linky na podrobnejšie články, ktoré sme pre vás počas festivalu pripravovali, alebo aj na vložených videách. Teraz už ale, bez väčšieho napínania, predstavujeme 10 najlepších momentov, odhalení a konferencií na festivale E3 2015.

10. Shenmue 3

Séria Shenmue je jednou z legiend herného sveta, aj keď bola poznačená viacerými problémami, z ktorých ten hlavný bola jej neziskovosť. Či už to vyplynulo z toho, že prvý diel bol vydaný iba na konzolu Sega Dreamcast, ktorá nebola tak rozšírená ako jej konkurenti, alebo, že to bola v tej dobe hra s najväčším produkčným rozpočtom (70 miliónov dolárov), séria Shenmue nebola finančne úspešná a tak sa hráči a jej fanúšikovia museli zmieriť s tým, že sa plánovaných 16 dielov nikdy nedočkajú. To všetko sa ale zmenilo, keď sa na konci konferencie Sony objavil na pódiu tvorca série Shenmue, Yu Suzuki, a ohlásil, že hráči majú osud tejto série vo svojich rukách.

Ešte počas jeho príhovoru bolo spustené prispievanie cez stránku kickstarter.com so skromným cieľom vyzbierať 2 milióny dolárov. Skvelým znakom veľkého záujmu bol fakt, že sa niekoľko desiatok minút od príhovoru samotnú stránku kickstarter.com nedalo vôbec načítať. A keď sa to podarilo, stúpala vyzbieraná suma závratnou rýchlosťou. Až doteraz to všetko znie veľmi dobre a nebyť jednej maličkosti, bolo by toto nečakané ohlásenie určite vyššie na rebríčku. Čo je ale táto maličkost? Udrela nám do očí, hneď ako opadol prvý ošiaľ a keď sme sa nad týmto prekvapením mohli zamyslieť a bola to výška cieľa, ktorý bol na tento kickstarter určený. Iba 2 milióny dolárov? Niekto si povie, že to je peňazí až, až, my ale vieme, že predošlé diely mali x-rokov dozadu mnohonásobne vyššie rozpočty. Niečo nám tam začalo škrípať.

A deň od odhalenia a vyjadrenia prosby hráčom sa ukázala pravá tvár Sony a hlavný cieľ tohto fundovania. Vyzerá to tak, že spoločnosť Sony nebola úplne presvedčená, či hráči ešte pokračovanie Shenmue vôbec chcú a či sú ochotní za svoje prosby postaviť aj svoje otvorené peňaženky. A tak sa rozhodli spraviť malý prieskum trhu. Akonáhle bolo zrejmé, že kickstarter zafungoval a hráči majú o Shenmue naozaj záujem, sa Sony vyjadrilo, že zvyšok rozpočtu bude financovať samo. Tú, očividne oveľa väčšiu časť rozpočtu. Na jednej strane mohli byť všetci úprimní už od začiatku, na druhej strane rozumieme ich pochybnostiam a keďže všetci, čo prispeli na fundovanie Shenmue dostanú odmeny, ktoré si zaplatili, nie sú v tejto situácii žiadne obete. Viac si môžete prečítať v článkoch E3 2015: Pokračovanie legendárnej série Shenmue sa stáva skutočnosťou a E3 2015: Titul Shenmue 3 dosiahol na Kickstarteri svoj cieľ expresne rýchlo.

9. Zopár momentov z Nintendo Direct

Nintendo sa, tak ako posledných pár rokov, rozhodlo nehostovať bežnú konferenciu, ale ponúklo svojim fanúšikom a novinárom sériu dopredu nahraných a zostrihaných videí po menovkou Nintendo Direct, v ktorých sme sa dozvedali o plánovaných hrách. Nikto nečakal veľké prekvapenia, určite nie úplne nové hry z neznámych svetov. Ale Nintendo dobre pozná svoju fanúšikovskú základňu, a tak boli takmer všetci úplne spokojní, hlavne po oznámení bližších informácií o novom Legend of Zelda titule, pokračovaní série Star Fox, funkciách ako Super Mario Makera a nových Amiibach a, samozrejme, nádielky stabilných titulov zo stajne Nintenda, ako sú Mario and Luigi, Mario Tennis a Animal Crossing. Možno by sa ale mohli predstavitelia spoločnosti Nintendo ukázať aj osobne a nezaškodilo by aj nejaké milé prekvapenie vo forme úplne novej hry, alebo aspoň nový titul zo série Metroid, ktorý by bol verný svojim koreňom a neodmietala ho väčšina hráčov.

8. Prednáška spoločnosti Square Enix

Hoci sa prednáška spoločnosti Square Enix chvíľami niesla v znamení sklenných pohľadov a zívajúcich novinárov, priniesla aj viacero napínavých chvíl, zaujímavých odhalení a akčných ukážok z hier. Z nich môžeme menovite vybrať napríklad nové, zatiaľ tajomstvom opradené RPG s názvom Project Setsuna, teaser na nový prírastok do série Nier so zatiaľ neznámym podtitulom a pokračovania známych sérií ako Deus Ex, Hitman a Just Cause 3. Všetky tieto tituly sľubujú dodať kvalitný herný zážitok s ešte kvalitnejšími vizuálmi a niektorých sa dočkáme už čoskoro.

7. PC Gaming Show

Posledný deň festivalu sa zdalo, že všetci sú už na konci so silami, výdržou a schopnosťou sústrediť sa. Stále sa ale čakalo na to, čo nám prinesie historicky prvá PC Gaming Show, ktorá sa, ako už názov sám napovedá, venovala iba počítačom. Väčšina sledujúcich ani netušila, akým formátom bude táto šou vedená, nieto ešte vedieť, aké prekvapenia nás čakajú. Akonáhle sa ale začala, okamžite sme zistili, že fanúšikovia počítačov sú na správnej adrese, či už naživo v hľadisku, alebo za monitormi doma. PC Gaming Show sa ukázala byť formou talkshow, kde si hostiteľ, Sean „Day[9]“ Plott pozýval na pódium riaditeľov najrozličných herných štúdií a iných spoločností na poli herného segmentu. Niektorým divákom možno takýto formát nesadol, ale na úspešné zvládnutie toľkých oznamov, ukážok a prekvapení by boli tradičnejšie možnosti horšie a určite by sa nezmestili do vyše dvoch hodín. A čo na PC Gaming Show vlastne odznelo?

Napríklad tvorca série Gears of War ohlásil svoj návrat z penzie a plány s názvom Project Bluestreak, Dean Hall, ktorý má na svedomí fenomén zombie survival hier, prišiel povedať pár slov o svojom novom MMORPG projekte s menom Ion, aj keď veľkú časť času na pódiu strávil odpovedaním na otázky práve ohľadom DayZ, o ktorom ale prišli povedať pár potešujúcich informácií zástupcovia štúdia Bohemia Interactive. Ďalej sme sa dozvedeli zopár pikošiek o nových produktoch od AMD, o rozšírení MMORPG Guild Wars 2, datadisku k Starcraft 2 a nakoniec prišlo jedno z najväčších oznámení, ktorým bolo potvrdenie simultánneho príchodu megalomanského titulu No Man's Sky nielen na platformu PS4, ale aj na počítače. Dúfame, že PC Gaming Show sa stane tradičnou súčasťou budúcich festivalov E3, aj keď je pravda, že je treba vychytať zopár múch a hlavne skrátiť čas z vyše dvoch hodín na niečo strávitelnejšie.

6. Prírastky do herných sérií spoločnosti Ubisoft

Ubisoft je jedným z najspominanejších herných spoločností, aj keď v poslednom čase si naňho veľa hráčov nespomenie inak ako v tom zlom. Čo ale nemôžeme spochybniť, je to, že Ubisoft má pod svojimi krídlami jedny z najobľúbenejších a najúspešnéjších herných sérií. Preto takmer celý čas, ktorý na festivale E3 mali, venovali predstavovaniu a poskytovaniu informácií o nových prírastkoch do overených herných sérií. Či už išlo o predstavenie Ghost Recon Wildlands, ktoré si berie na mušku žáner open-world sandbox FPS, ukážku toho najlepšieho z Assassin's Creed Syndicate, napínavé live demo Rainbow Six: Siege, bližši pohľad na DLHO očakávanú FPS Tom Clancy's The Division, ale aj prekvapivé ohlásenie pokračovania úspešnej RPG komédie South Park, tentokrát s potitulom Fractured But Whole a zameraním na superhrdinov. Fanúšikovia Ubisoftu dostali naozaj poriadnu dávku akcie a informácií, ktorá im, snáď, vydrží až do príchodu týchto hier. Len keby sa hneď po skončení festivalu nezačali objavovať informácie o potenciálnom zhoršovaní grafiky v titule The Division...

5. Nové herné svety od rozličných štúdií

Čo by to bolo za herný festival, kebyže rozličné štúdia nepredstavia úplne nové koncepty hier. Nemáme nič proti ustáleným sériám, práveže zbožňujeme tie návraty k starým známym hrdinom, s ktorými sme zachránili svet už pekných párkrát. Ale inovácia je vo svete videohier najsilnejšou hnacou silou a niektoré nápady sa jednoducho nedajú vyskúšať v existujúcich herných svetoch. Preto nás veľmi zaujali tituly ako už spomínané vesmírne MMORPG Ion, spojenie kybernetických dinosaurov s ľudmi bojujúcimi primitívnymi zbraňami v Horizon: Zero Dawn od štúdia Guerrilla Games, alebo šermiarsky zameraný For Honor od spološnosti Ubisoft.

Takisto netreba zabúdať aj na menšie hry, ako je napríklad mráz po chrbte vyvolávajúci titul Soma, kríženec dungeon crawler hier so zbrojnicou plnou strelných zbraní a farebných výbuchov s menom Enter the Gungeon, alebo predstavenie hry Planet Coaster, spadajúcej do žánru „simulátor zábavných parkov“, na ktorej prekvapivo pracuje štúdio Frontier, ktoré, ako možno viete, má prsty v skvelom titule Elite: Dangerous.

4. Star Wars Battlefront a Mirror's Edge: Catalyst

Na ukážky a informácie z máloktorej hry na E3 sa tešili novinári a hráči tak veľmi, ako na Star Wars Battlefront a pokračovanie Mirror's Edge. A spoločnosť EA dodala to, čo všetci očakávali a chceli. Krásne videá preplnené akciou a dátumy vydania znamenajú, že hráči už pre istotu začínajú šetriť. Nebudeme vám ale kaziť zážitok, a tak si pozrite, čím nás tieto dva tituly tak zaujali.

Najprv multiplayer akcia na svete Hoth.

A teraz trochu parkúru z temnej budúcnosti.

3. Last Guardiana s dátumom vydania a remake Final Fantasy VII

Jedna je dávno ukázaná a takmer zabudnutá, aj keď nezabudnuteľná hra, tá druhá je legenda na poli videohier, ktorej zmodernizovanú verziu si hráči prajú už niekoľko rokov. Čo majú spoločné? Oboch by sme sa po vyhlásení predstaviteľov Sony a Square Enix mali skôr či neskôr dočkať. Popísať situáciu v konferenčnej sále a za obrazovkami väčšiny divákov vo chvíli ohlasovania, ako bujarú, by bolo zľahčovanie. Last Guardian, ktorý bol predstavený ešte v roku 2009, si získal a udržuje obrovskú základňu fanúšikov, ktorí určite ocenili, že sa Sony odhodlalo stanoviť pre tento titul dátum vydania. A Final Fantasy VII? Diel s poradovým číslom 7 je jedným z najobľúbenejších, aj keď je na ňom kvôli dátumu vydania, ešte v roku 1997, v mnohých smeroch poznať zub času. Preto je jeho remake (a podľa slov Tetsuya Nomura zo Square Enix dokonca viac ako remake) a opätovné vydanie veľmi vítané.

2. Prednáška spoločnosti Bethesda

Nikto nevie presne, ako sa to spoločnosti Bethesda podarilo, ale ich historicky prvá účasť na festivale E3 dopadla nad všetky očakávania. Možno s tým malo niečo spoločné, že ich prvá konferencia bola aj úplne prvá, čo sa týka poradia vysielania. Viac s tým mal ale určite ich skvelý prístup, ohlasovanie nových hier, ako návykovo vyzerajúci mobilný spin-off série Fallout s prívlastkom Shelter, ukážky z dlho očakávaných hier Fallout 4 a Doom, alebo aj v mnohých smeroch prekvapivý trailer titulu Dishonored 2. S gráciou a prehľadom, s akým sa podarilo predstaviteľom Bethesda Softworks potešiť svojich fanúšikov a pritom poskytnúť väčšinu žiadaných informácií, sme sa počas zvyšku festivalu stretli len výnimočne. Nám už len ostáva tešíť sa, keď príde Fallout Shelter aj na zariadenia s operačným systémom Android a kedy sa budeme môcť prebíjať nehostinným svetom plného rádioaktívneho spadu, s verným spoločníkom po boku.

1. Spätná kompatibilita Xbox 360 hier s konzolou Xbox One

Takmer nikto už tento krok zo strany spoločnosti Microsoft nečakal. O to búrlivejšie ovácie nastali pre majiteľov hromady nosičov s hrami pre konzolu Xbox 360, alebo pre konzolových hráčov, ktorí sa ešte nechceli odpútať od svojho obľúbeného systému po vyhlásení, ktoré urobil Phil Spencer. Takisto aj Larry Hryb, inak známy ako Major Nelson, len pár hodín od tohto veľkého oznamu poskytol novinárom vysvetlenie, prečo so spätnou kompatibilitou prichádzajú až teraz, rok a pol po vydaní samotnej konzoly a hoci počúvať jeho technicko-výhovorkový slovník je takmer príjemné, my sa zameriavame prítomnosť. Na Xbox One si budú môcť hráči zatiaľ zahrať tituly ako Banjo-Kazooie, Mass Effect, Super Meat Boy, alebo Perfect Dark. V jednoduchosti a v skratke povedané, Microsotft prišiel na to, ako stabilne emulovať operačný systém konzoly Xbox 360 a simulovať jej hardvér v krabici Xbox One.

Vtipné je, že nielen Xbox One sa musí tváriť ako konzola staršej generácie, ale 360-kové CD sa v tomto systéme tvária ako disky pre Xbox One. A to všetko znamená, že by mali hráčom na Xbox One fungovať trofeje a aj možnosti hrať cez internet. Samozrejme, akonáhle šikovné hlavy v Microsofte prišli na to, ako obísť všetky problémy, je všetko ešte otázka dohody so štúdiami a vydavateľstvami, či svoje tituly z konzoly Xbox 360 povolia na Xbox One, alebo budú chcieť vydať „remastered“ edíciu, s lepšou grafikou a novou cenovkou. Ale práve táto možnosť určite v dohľadnej budúcnosti zlomí množstvo hráčov, ktorí sú príliš hrdí na svoju zbierku hier pre Xbox 360, aby prešli na novší a výkonnejší Xbox One.

Zdroj: Gamesite.sk

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk
Zoznam.sk