Gearbox si vybudoval dobré aj zlé meno zároveň. Série ako Brothers in Arms a Borderlands sa zapísali zlatými písmenami do herných kroník, no Aliens Colonial Marines a Duke Nukem Forever boli o dosť horšie.
Preto je opatrnosť na mieste aj v prípade Battleborn. Keď sa slova ujali autori, začali rozprávať o tom, ako veľmi radi mixujú rôzne žánre, čo je zjavné aj na ich produkcii. BiA má v strieľačke zakomponované prvky stratégie a Borderlands zas mixuje strieľačku s loot systémom a RPG systémami. A Battleborn nebude iný, no ten si požičiava veľa prvkov z MOBA hier.
Gearbox charakterizuje Battleborn ako „Hero shooter“. Hráč tak nebude mať k dispozícii rovnaký set zbraní a jeden rozdielny action skill, ale bude mať k dispozícii 25 hrdinov, pričom každý z nich sa hrá úplne odlišne. Z MOBA titulov si Battleborn požičiava aj systém vylepšovania postavy, ktorý nie je permanentný, ale mení sa každým levelom, do ktorého hráč vstúpi v tzv. Helix strome. V ňom pripadá na každý získaný level možnosť voľby jednej z dvojice vylepšení pre danú postavu.
Okrem toho však autori sľubujú aj permanentný levelovací systém, ktorý bude zahŕňať nielen kampaň, ale aj PvP pre 10 hráčov, ktorý sme však nemali možnosť vidieť, takže môžeme skonštatovať iba to, čo nám prezradili autori.
Príbeh Battleborn zahŕňa poslednú planétu vo vesmíre a snahu rôznych frakcií o získanie nadvlády nad ňou. Hrateľná ukážka sa odohrávala v zasneženom kúte tohto sveta a pozostávala z eskort misie, kde sme sa vydali s piatimi hrdinami. Mali sme možnosť vyskúšať dvoch a iba sa nám potvrdilo, že za každého sa hra úplne inak. Každá z postáv má k dispozícii tri rôzne skilly, ktoré majú samostatný cooldown a môžu sa postupným levelovaním postavy vylepšovať.
Hra má výrazný art štýl, ktorý na jednej strane trochu pripomína Borderlands, no je dostatočne unikátny, aby bol zaujímavý. To isté sa dá povedať aj o vzhľade hrdinov a nepriateľov. Dobrou správou je, že sa nestratil typický zmysel pre humor, ktorý sprevádza aj Borderlands.
Pretože bola hrateľná ukážka zameraná na co-op, je ťažko povedať ako sa hra bude škálovať s ohľadom na počet aktívnych hráčov. Tak isto nie je jasné, ako to bude celé fungovať, pretože hrateľná ukážka sa odohrávala na relatívne malej mape a vzhľadom na jej eskortnú povahu sa šlo z bodu A do bodu B. Autori sľubujú rôzne módy nielen pre PvE, ale aj pre PvP, no všetko je momentálne v štádiu ich sľubov. To, ako to bude celé fungovať v plnej hre, je dosť otázne a rovnako je otázne to, koľko obsahu v hre bude. Nič na tom nemení ani to, že ukážka, ktorú sme hrali, bola zábavná. Battleborne tak po dohraní ukážky vyvolal ešte viac otázok a na ich zodpovedanie si ešte budeme musieť chvíľu počkať. Hra vychádza ešte tento rok pre PC, Xbox One a Playstation 4.