Každoročne vydávané série majú konštantne problém s inováciami, a to bez ohľadu na to, či je vývojový cyklus dvoj alebo trojročný.
Hľadanie novej identity, ale tak, aby sa nenaštvala core skupina hráčov, to nie je jednoduchá úloha. Call of Duty sa prosto napriek rôznorodým časovým obdobiam musí hrať familiárne a potom sa môže rozmýšľať nad zmysluplnými vylepšeniami.
Black Ops podséria sa postupne presúva viac a viac do budúcnosti a po solídnom Black Ops II prichádza ďalší diel, ktorý tentokrát zaváňa augumentáciami a schopnosťami, ktoré v určitých momentoch pripomínajú napríklad Bioshock. Zároveň je to však staré známe Call of Duty plné skriptovaných epických momentov, zbesilých arkádových prestreliek a po novom aj kooperácie pre štyroch hráčov.
To spolu s Cyber core (to poskytuje spomínané schopnosti) a špecialistami v multiplayeri patriňi medzi tri základné piliere, ktoré sa môžu nazvať novinkami v sérii. Celý dizajn kampane je stavaný s kooperáciou v mysli, takže nechýba výrazne vertikálne prostredie a aj trocha rozšírený koridor oproti predchádzajúcim dielom.
Navyše každý hráč hrá kampaň „sám za seba,“ má vlastnú výbavu, ktorú si vie pred každou misiou navoliť.
Bohužiaľ, ani po niekoľkých pokusoch s rovnakou otázkou na rôznych členov vývojárskeho tímu Treyarch som sa nedozvedel, akým spôsobom sa bude kampaň škálovať s ohľadom na počet aktívnych hráčov. Vo väčšine hier sa to rieši buď „zoslabením“ nepriateľov (Borderlands) alebo tým, že živých hráčov nahradí AI (Halo 5), ktorá by sa však musela dočkať rapídneho zlepšenia oproti predchádzajúcim dielom, aby AI spolubojovníkov nebola tak nekompetentná. Bohužiaľ z kampane sme videli prakticky iba predĺžené demo, ktoré bolo ukázané na Sony konferencii, takže odpovedí na tieto otázky sme sa nedočkali.
Multiplayer sme si však mohli zahrať a tak sme túto príležitosť využili (a s Romanom sme skončili ako dvaja najlepší hráči v zápase). Hra funguje familiárne, nechýbajú perky, scorestreak odmeny, „jetpack“ ako z Titanfallu, pričom všetko je to zabalené v malých mapách a vražednom tempe.
Tým, čím sa titul odlišuje od hier z tejto série je systém špecialistov. Sú to postavy s jedinečnými schopnosťami, ktoré môže hráč raz za určitú dobu (podľa toho, ako sa mu v zápase darí) aktivovať a ničiť protivníkov efektívnejšie napríklad rotačným guľometom, granátometom, kompozitným lukom a ďalšou výbavou, ktorá prináša zábavu tým, ktorým sa v hre darí a demotivuje tých, ktorí nie sú až tak zdatní.
Ani Black Ops III tak neuteká ďaleko od predchodcov série a ešte bližšie je poslednému Advanced Warfare. Novinky znejú na papieri dobre, no vzhľadom na neochotu tvorcov rozprávať o týchto prvkoch do detailov je ich prínos v praxi hlavne z hľadiska balansu dosť otázny. Preto si budeme musieť počkať na finálne vydanie Black Ops III naplánované na 6. novembra 2015 pre PC, Xbox One, PS4, Xbox 360 a PS3