Najnovší diel série bude búrať hranice konzervatívnosti.
Aj keď všetci Zeldu milujeme, je treba úprimne povedať, že už dlhé roky, ak nie rovno desaťročie, neprinieslo žiadne výrazné novinky. Tým ostrím meča rozsekávajúceho staré zvyky a dávajúce dýchať novým prvkom by mal byť najnovší diel The Legend of Zelda: Breath of the Wild, o ktorej doteraz hovorilo len ako o „Zelda U“. Teda, nie že by mal, on podľa slov Regieho z Nintendo of America aj tým ostrím meča bude. Základ hry ostane rovnaký, no jeho obal sa zmení.
Nemyslíme tým len krásnu grafiku ako keby maľovanú vodovými farbami, hovoríme o nových elementoch ako zbieraní rôznych prírodných zdrojov, varení, horolezectve, či jednom obrovskom otvorenom svete. The Legend of Zelda: Breath of the Wild bude rúcať múry pôvodných zvyklostí z predchádzajúcich hier a bude to najväčšou hrou akú kedy Nintendo vytvorilo. Teraz vás už necháme vychutnať si nádherne poetický trailer, ktorý celú konferenciu Nintenda na E3 2016 otvoril.
V následne ukázanom gameplayi tvorcovia priblížili základnú myšlienku hry – prieskum sveta. Tak ako aj ostatné Zeldy, aj táto bude zameraná na prieskum sveta, no ešte omnoho viac, nakoľko hra bude obsahovať otvorené prostredie. Budeme môcť liezť po stromoch, stenách, či skalách a vtedy sa nám ukáže pomaly sa míňajúci ukazovateľ staminy. Čím viac jej budeme mať, tým vyššie budeme môcť vyliezť. Prvýkrát v histórii sa hra dočká dabingu postáv, hoci samotný Link nadabovaný nebude.
Vývojom si prejde aj téma, ktorá upustí od mágií a podobných fantazijných vecí a zameria sa skôr na technologické prvky ako rôzne zariadenia, čítačky kariet a podobne. Samozrejme, hra je to stále z časi fantasy, čiže absenciu tradičnejších elementov môžeme vylúčiť. Narozdiel od predchádzajúcich titulov série budeme môcť Linkovi obliecť rôzne druhy oblečenia. Nebudú to len celistvé obleky ako v minulosti, ale budeme môcť nachádzať rozličné nohavice alebo overaly.
Zaujímavosťou sa javí rúbanie stromov sekerou, vďaka čomu budeme môcť jednoduchšie prísť k rôznym surovinám. Breath of the Wild bude mať auru survivalu, čomu sekunduje aj fakt, že zbrane sa budú rýchlo ničiť. Kľúčom v bojoch bude využívať predovšetkým zbrane nepriateľov proti nim samým.