Apokalypsa nemusí byť nutne desivá. Stačí, ak ju zasadíte do prostredia slnečnej Kalifornie, do rajskej arény vpustíte ďalších hráčov a poskytnete im aspoň desať krvavých spôsobov, ako tamojším obyvateľom zahnať chuť na surový obed. Dead Island 2 nás neprekvapil, ale potešil. Atmosféra hry je familiárna, avšak hordy nemŕtvych v Hollywoode sú niečím novým, lákavým a podľa toho, čo sme videli, veľmi zábavným.
Na rozdiel od typického modelu zombie hier, ktorých atmosféra spočíva v hororovo temnom prostredí, ideálne aj s dažďom a svetlom, ktoré sa obmedzuje na úzky kužeľ svetla vychádzajúci spoza skla baterky, Dead Island vsadil na farbami hrajúce prostredie pripomínajúce dovolenku v Karibiku. Dead Island 2 nie je iný. Slnko svieti, obloha je nádherne modrá a nebyť ľudožravých pozostatkov kalifornskej populácie, išlo by o dokonale strávené leto. Alebo je to práve takto ideálne? Už teraz je jasné, že druhý diel zostáva verný imidžu vytvorenej značky.
Otvorený svet Dead Island 2 bude podporovať celkovo až ôsmich hráčov a bude len na nich, ako sa rozhodnú v apokalypse fungovať. Môžu navzájom spolupracovať a pomáhať si, čo je nepochybne najzábavnejšou a najproduktívnejšou formou interakcie, alebo si ísť po krku či sa svorne ignorovať. Zombie nebudú vašimi jedinými nepriateľmi a pozor si budete musieť dávať aj na väzňov a banditov, ktorí tak celkom neboli súčasťou evakuačného plánu. O tom, že rozdiel medzi priateľsky sa tváriacim hráčom a guľkou medzi lopatky môže spočívať v jednom obrátení sa chrbtom, ani nehovoriac.
{embed_video }
Prezentované demo nám predstavilo niekoľko postáv, ktoré sa v hre objavia. Ryan a Dani sú dva z celkovo štyroch hrateľných charakterov. Ryan, bývalý hasič, je samý sval a pomalšie útoky kompenzuje čistou silou, ktorú do nich vkladá. Dani je jeho opakom; nesnaží sa odpáliť nepriateľov do výšky niekoľkých desiatok metrov, ale radšej ich efektívne rozreže na dve polovice. Okrem nich nám vývojár ukázal aj zarasteného nerda Maxa či mačku prezývanú Rick Fury. Taktiež nám nezabudol prezradiť, že „mačky sú otrasnými hercami“.
V Dead Island 2 platí pravidlo, že nie je zombie ako zombie. Okrem klasických exemplárov sa proti vám postavia aj o niečo väčšie a mohutnejšie typy, s ktorými si sami tak ľahko neporadíte. Okrem nich si treba dávať pozor aj na napuchnutých, vybuchujúcich chodcov, ktorí sa na vás rozbehnú a pokiaľ ich včas nespacifikujete, riadne vám zavaria. Samozrejmosťou sú bossovia, na ktorých bude jeden preživší krátky, a v konečnom dôsledku ocenia pomocnú ruku aj tí najzákernejší hráči.
Arzenál zbraní prešiel zmenami, ale v princípe sa drží koreňov z prvého dielu. Vracajú sa populárne motorizované zbrane, ktoré však budú pre fungovanie potrebovať benzín, a ten je v karanténnej zóne veľmi cennou komoditou. Navyše treba myslieť na to, že hluk, ktorý vydávajú, k vám priťahuje nežiaducu pozornosť živých mŕtvol. Jatky spestrí aj možnosť používania dvoch zbraní naraz, čo znamená, že v jednej ruke môžete držať samopal, zatiaľ čo v druhej mačetu. Alebo sa pokojne môžete zahrať takpovediac „na čarodejníka“ – v pravej dlani zbraň chrliaca oheň, v ľavej ľad či elektrina. Nič lepšie ako čistá deštrukcia, nie?
Modifikácia a vylepšovanie zbraní je taktiež prvkom, bez ktorého by sme si prechádzku pekelným rajom zrejme nevedeli predstaviť. Zastavte sa v najbližšej predajni s elektronikou, aby ste si zmajstrovali zbraň strieľajúcu elektrickú energiu, alebo si pri najbližšej benzínke vyrobte zápalnú muníciu a súkromný plameňomet. Nutnosť využívania špecifických výrobných staníc v DI2 prítomná nebude, treba si však dávať pozor na to, aby sa vám pri odčerpávaní benzínu z pumpy niečo nezahryzlo do zátylku.
Ak sa bavíme o hre, ktorej princípom je bohapusté masakrovanie, podstatné je nielen to, čím budete nepriateľov posielať na onen svet, ale aj akým spôsobom budete túto činnosť vykonávať. Demo nám predviedlo dostatok popráv na to, aby sme už teraz mohli vyhlásiť, že o kreatívnosť núdza nebude. Ak sa budete chcieť k nepriateľovi priblížiť nečujne, dobré služby vám preukáže nôž vrazený do hlavy najbližšej zombie či holé ruky, ktorými chodcovi vykrútite krk. Protivníkov môžete zapaľovať, zmrazovať a následne roztrieštiť na malé kúsky, rozštvrcovať, môžete ich skopnúť na zem a presným kopancom rozmliaždiť hlavu. Do akej miery bude prostredie interaktívne, je nateraz otázne, ale v ukážke sme videli napríklad to, že streľba do áut môže spustiť alarm a že suchá tráva výborne reaguje so zápalnou muníciou.
Okrem Los Angeles si zahráme aj v San Franciscu a ďalších mestách Kalifornie
Asi najvtipnejším prvkom v deme bola zbraň nazývaná Homestrike – dlhá rukoväť, na konci ktorej sa nachádza mohutná kovová guľa obmotaná reťazou. V Ryanových rukách sa tento nástroj zmenil na niečo, čo skutočne robilo česť svojmu menu. V prezentačnej sále nebolo novinára, ktorý by sa nesmial nad zombie oblúkom letiacim desiatky metrov a pripomínajúcim handrovú bábiku, ktorú niekto nahnevane vyhodil z okna. Absurdné, ale krútiac hlavou sme sa museli usmievať aj my.
Aj keď misie sú málokedy základným pilierom zombie hier, v Dead Island 2 sa s nimi stretneme napríklad v karanténnej zóne Los Angeles či ďalších častiach USA, ktoré by časom mali pribudnúť. Prezentovaná časť hry sa obmedzila na jedinú úlohu, ktorou bola obrana baru pred zombie, čo sa efektívne dalo dosiahnuť napríklad tak, že si hráč vyliezol na odstavený školský autobus a z bezpečnej vzdialenosti k sebe lanáril nepriateľov. Platí všeobecné pravidlo, že tam, kde sú veľké skupiny nemŕtvych, najlepšie pomáha odistený granát.
Aj napriek tomu, že Dead Island 2 sa v súčasnosti nachádza v pre-alfa verzii, hra vyzerá prekvapivo dobre. Všimli sme si niekoľkých technických nedostatkov, grafika a detaily však boli na vysokej úrovni, prostredie vyzeralo uveriteľne. Animácie, najmä tie spojené s krvou, si ešte zaslúžia poctivú dávku práce, ak však vývojárske štúdio Yager udrží nasadené tempo, čaká nás naozaj brutálne zábavná jar.
{embed_video }
Dead Island 2 vychádza na platformy Xbox One, PS4 a PC v roku 2015.