Gamescom 2017: Piliere Zeme by si mal zahrať každý priaznivec historických hier. Prečítajte si ROZHOVOR

Gamescom 2017: Piliere Zeme by si mal zahrať každý priaznivec historických hier. Prečítajte si ROZHOVOR

Gamescom bol tento rok štedrý voči stredovekým, príbehovo založeným a realisticky podaným hrám. Okrem Kingdom Come sme navštívili aj stánok nemeckého vydavateľa Daedalic, ktorý sa do Kolína prišiel pochváliť druhou knihou z trilógie Piliere Zeme.

Pillars of the Earth, teda Piliere Zeme, sú videohernou adaptáciou rovnomennej novely (1989) od svetoznámeho spisovateľa Kena Folleta. Práve tento nevšedný príbeh, ktorému sa vydavatelia spočiatku zdráhali prísť na chuť, patrí nielen k Folletovým najúspešnejším dielam, ale celkovo k najlepšie sa predávajúcim románom v histórii.

Kniha, a teda rovnako aj hra, je zasadená do fiktívneho mesta Kingsbridge v Anglicku z 12. storočia. Hlavnou zápletkou nie je boj s drakom, hľadanie dediča trónu či zázračnej zbrane, ktorá zachráni kráľovstvo, ale obyčajne-neobyčajná výstavba katedrály.

Follet vo svojom historickom diele verne opisuje dobový život a príbehy fiktívnych hrdinov, s komplikovaným politickým pozadím vtedajšieho Anglicka. Jeho videohernému nástupcovi sa darí dosiahnuť rovnaký dojem vďaka umne zvolenej vizuálnej stránke a výbornému soundtracku.

Videoherná adaptácia od Daedalicu debutovala ešte minulý mesiac (15. august) prvou časťou, resp. prvou knihou z troch. Na Gamescome sme sa o pokračovaní série rozprávali s Valentinou Tamer, ktorá sa na vývoji Pilierov Zeme podieľa ako herná dizajnárka, scenáristka a zástupkyňa kreatívneho riaditeľa.

„V hre sú tri hlavné postavy: mních Philip, šľachtičná Aliena a vyhnanec Jack, ktorý v sebe objaví vášeň pre architektúru,“ zhrnula stručne Valentina koncept prvého dielu, prvej knihy.

„Ich životy sa prepletajú okolo výstavby katedrály. Je to obdobie vojny, chudoby, náboženstva, smrti, lásky a politických machinácií, rôznych konfliktov trvajúcich desaťročia.“

„Preto náš príbeh rozprávame v troch knihách, pričom každá má herný čas od 5 do 8 hodín.“

Hoci v jadre sa bude druhá kniha podobať prvej časti, okrem príbehu sa zmenia aj niektoré obsahové rozprávacie prvky. Podobne ako v prvej knihe, aj tu budeme meniť formovať postáv, ktoré sú v knižnej predlohe nemenné.

„Gameplay bude rovnaká ako v prvej knihe. Pribudne jedna hrateľná postava a príbeh sa bude ďalej odvíjať,“ prezradila scenáristka.

„Druhá kniha sa viac zaoberá Alienou a jej problémami. Jej otca obvinili zo zrady a zatvorili do žalára, takže je, aj s bratom, na všetko sama. Navyše ich väzní istý William Hamleigh, jej nápadník, ktorého však odmietla.“

Medzi prvou a druhou časťou sa môžu hráči tešiť na časový posun, takže uvidíme, ako sa zmenili nielen trojica hlavných postáv z prvého dielu, ale aj ich životy a vzájomné vzťahy.

Piliere Zeme sú adventúrou založenou na príbehu, ktorý je do istej miery ovplyvnený hráčom samotným, čo v tomto žánri nebýva tak celkom zvykom.

„Rozhodnutia v hre budú veľmi dôležité. Nemáme rozvetvujúce sa rozprávanie príbehu v zmysle, že každé rozhodnutie vytvára novú scénu, nemôžeme však ani povedať, že príbeh je lineárny. V hre sú kľúčové momenty, ktoré sa odohrajú podľa vašich rozhodnutí: kto bude žiť, kto zomrie, kto bude vaším priateľom a nepriateľom, aký je váš motív... Ľudia si budú pamätať na to, čo ste spravili a budú sa správať rozdielne.“

Zaujímavé je, že na našu otázku, či sú Piliere Zeme od Daedalicu interaktívnym prerozprávaním knihy alebo len príbehom založeným na Folletovom veľdiele, sme dostali dvojnásobnú zápornú odpoveď.

„Hra nie je ani prerozprávaním príbehu Kena Folleta a nie je ani adaptáciou založenou na ňom,“ objasnila Valentina.

„Aby ste mali interaktívnu videohru, musíte niečo odstrániť, niečo pridať, zmeniť. Museli sme pridať veci kvôli interaktivite, kvôli možnosti rozhodnúť sa. Museli sme aj niečo odstrániť, pozmeniť scény, presunúť informácie do iných časových úsekov, aby bola zachovaná gameplay – ktorú kniha nemá.“

„Pozmenili sme príbeh, texty a dialógy, aby sme mohli gameplay využiť pre účely rozprávania príbehu a nezostať len pri slovách.“

„Aj keď ste si prečítali knihu, stále tam bude veľa čo objavovať. Dokonca, keď budete hrať, môžete mať pocit, že: ´Oh, toto sa tuším stalo v knihe.´ Ale nakoniec zistíte, že nápad je rovnaký, ale toto či tamto je trochu rozdielne.“

„Je to kompletne unikátny zážitok,“ uzavrela Valentina.

Druhú časť videohernej adaptácie bestselleru Kena Folleta, s podtitulom „Kto seje vietor“, Daedalic vydá v decembri tohto roku.

Recenziu na prvú časť (Z popola) nájdete už čoskoro na Gamesite.sk!

Ďalšie zaujímavé rozhovory z Gamescomu 2017:

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk
Zoznam.sk