Prvý diel Dying Light bol mimoriadne úspešný a pokračovanie bude, podľa všetkého, ešte fenomenálnejšie. Je nám teda Bad Blood vôbec na niečo?
Odpoveď je jednoduchá: pretože multiplayer zarába a obzvlášť tzv. žáner battle royale, ktorý je vďaka hrám ako PUBG a Fornite čoraz populárnejší. Bad Blood je zo strany Techlandu síce vypočítavým, no pre mňa absolútne pochopiteľným ťahom. V Dying Lighte vytvorili úžasné prostredie so zábavným PvE, no pridať k tomu PvP – a to navyše takým nenásilným (to slovo sa k tejto hre hádam ani len nehodí), prirodzeným spôsobom – na to nepochybne čakalo mnoho hráčov.Odpoveď je jednoduchá: pretože multiplayer zarába a obzvlášť tzv. žáner battle royale, ktorý je vďaka hrám ako PUBG a Fornite čoraz populárnejší. Bad Blood je zo strany Techlandu síce vypočítavým, no pre mňa absolútne pochopiteľným ťahom. V Dying Lighte vytvorili úžasné prostredie so zábavným PvE, no pridať k tomu PvP – a to navyše takým nenásilným (to slovo sa k tejto hre hádam ani len nehodí), prirodzeným spôsobom – na to nepochybne čakalo mnoho hráčov.
Samostatne je v tomto prípade správne
Samozrejme, Techland mohol prvky hráč vs. hráč zakomponovať do Dying Light 2 a rozšíriť tak hru, povedzme, o kompetitívny mód s líderskými tabuľkami, mikrotransakciami a všetkým, čo k tejto „pliage“ patrí. Vydať toto všetko ako samostatný balík je však oveľa šikovnejším ťahom, ktorý by mali privítať aj hráči. Obe hry tak, koniec koncov, budú mať plnú podporu tímov, ktoré sú za ne zodpovedné. Autorom sa zvýšia tržby, ktoré, v prípade nižších predajov Dying Light 2 (akokoľvek nepravdepodobné to je), poistia budúcnosť značky, a my sa možno dočkáme nezabudnuteľných online zážitkov s našimi kamarátmi. Samozrejme, Techland mohol prvky hráč vs. hráč zakomponovať do Dying Light 2 a rozšíriť tak hru, povedzme, o kompetitívny mód s líderskými tabuľkami, mikrotransakciami a všetkým, čo k tejto „pliage“ patrí. Vydať toto všetko ako samostatný balík je však oveľa šikovnejším ťahom, ktorý by mali privítať aj hráči. Obe hry tak, koniec koncov, budú mať plnú podporu tímov, ktoré sú za ne zodpovedné. Autorom sa zvýšia tržby, ktoré, v prípade nižších predajov Dying Light 2 (akokoľvek nepravdepodobné to je), poistia budúcnosť značky, a my sa možno dočkáme nezabudnuteľných online zážitkov s našimi kamarátmi.
Nič, čo by sme už v Dying Light nevideli
Aby som ale nebol príliš optimistický, Bad Blood nepôsobí ani revolučne a dokonca by som ho nenazval ani budúcim hitom. Hráči po ňom siahnu ako po kompenzácii času, ktorý musia stráviť čakaním na Dying Light 2, no pokiaľ Techland neskôr tieto dva tituly nejaké neprepojí, nepredpokladám, že by bol Bad Blood z dlhodobého hľadiska nejakým trhákom. Na jednej strane síce ťaží z popularity značky a známeho prostredia, to je však, na strane druhej, jeho najväčšou nevýhodou. Hráči sú vo väčšine prípadov prelietaví a každá sláva hry je len dočasná. Čím viac totiž používatelia niečo poznajú, tým kratšie ich to zaujíma. A pokiaľ ide o Bad Blood, z polhodinového hrania na Gamescome môžem zodpovedne vyhlásiť, že hra neprináša nič zásadne nové, čo by sme nevideli už pri prvom Dying Light – aj keď, uznávam, hrateľnosť je dobrá a po prechode na model free-to-play možno pri tomto „brutal royale“ zhreším.
Tým sa dostávam k ďalšej zásadnej veci: budú hráči ochotní za Bad Blood platiť? Ruku na srdce, táto „novinka“ pôsobí v mnohých ohľadoch ako obyčajný mód do klasického Dying Light – ako niečo, čo vývojári skrátka vytiahli z už takmer hotovej hry, aby neplytvali potenciálom. Ten síce Bad Blood má a budem sa opakovať – vydať hru ako standalone schvaľujem –, no predávať ju za 20 eur ako Early Access titul a po dokončení vývoja ju ostatným dať jednoducho zadarmo, to mi neznie dvakrát rozumne. Je to nekonzistentné a celý proces sa tým zbytočne komplikuje. A pokiaľ ide o mňa, mám rád veci v štýle: „Keep it simple“.
Bad Blood, skrátka, potrebuje transfúziu
Vyššie som spomenul, že Bad Blood de facto neprináša nič nové. Keď som si v Kolíne hru užíval, mal som pocit, akoby som hral upravený Dying Light, nič viac, nič menej. Tie isté parkúrové pohyby, to isté prostredie, tí istí nepriatelia, len s tým rozdielom, že okrem zombie si musím dávať pozor aj na niečo oveľa nebezpečnejšie – ostatných hráčov. Tých je na mape celkovo 12 a úlohou každého je čo najlepšie sa ozbrojiť a získať čo najviac genetických vzoriek mutantov. Tie sa získavajú z tzv. „Hives“, teda úľov, ktoré vyzerajú ako vytekajúca žumpa. Čím väčší úľ, tým viac vzoriek hráč získa, no háčik je v tom, že až na tie najmenšie zdroje sú takéto miesta strážené tými najsilnejšími nepriateľmi.
Samotný end-game spočíva v prílete vrtuľníka, ktorý však eskortuje do bezpečia – aj so vzorkami zombie DNA – len jedného z 12 hráčov. Vo vyznačenej zóne sa teda stretnú všetci preživší, aby sa navzájom vyzabíjali. Víťazom je teda vždy len jeden človek.
Koncept hry nie je zlý a budem sa opakovať, funguje a hra je vcelku zábavná, no môj negativizmus pramení z nedostatku inovácií, ktoré Bad Blood prináša. Jasné, zahrať si to na 30 minút s ostatnými novinármi bolo super a keby som mohol, rád si to zopakujem, ale takáto herná prestávka a budúcnosť titulu sú dve úplne rozdielne veci. A neviem, neviem, či by ma Bad Blood bavil na viac než pár dní. Chce to viac obsahu, viac noviniek a ideálne aj prepojenie s Dying Light 2 v podobe nejakých recipročných bonusov. Bad Blood jednoducho, aj keď to znie vzhľadom na názov paradoxne, potrebuje nielen zlú, ale aj „novú krv“.
Dying Light: Bad Blood sme si na Gamescome vyskúšali „na vlastnej koži“. Pozrite si záznam z našej hry:
Prečítajte si aj:
Prečítajte si tiež